Gå til innhold

Noen som har erfart skjev hodeform som ikke rettet seg ut?

Anbefalte innlegg

Lillejenta er nå snart ni måneder gammel. Hun har fra hun var ca tre måneder hatt ganske så skjev hodeform på grunn av favorittside.

Det har nå rettet seg en del ut, men er fortsatt litt skjevt.

Vi var hos fysioterapeut igjen på tirsdag og hun mente at hodet mest sannsynlig ikke ville rette seg helt ut. Men jeg har jo aldri sett et voksent menneske med skjevt hode? Hun forklarte det med at dette er et nytt fenomen fordi man før hadde babyene liggende på magen.

Noen som har erfaringer?

Her er et bilde på hodet hennes nå...

http://www.dinbaby.com/content/view/slideshow/459892/offset/7

Fortsetter under...

Vår gutt hadde skjevt hode pga skjev nakke, og hadde derfor favorittstilling. Nå er han 2 år og 4 mnd, og hodet er blitt ganske bra. Har også fått litt mer hår, så nå er ser det vel ikke skjevt ut tror jeg. Under håret er det sikkert litt skjevt da. Er så vant med det at jeg ikke helt husker...og han sover nå.

De færreste har perfekt hodeform! Alle er litt skjeve, har kuler i hodebunnen eller andre skavanker. Hvis legen eller fysio ikke er bekymret ville ikke jeg vært det heller. Det ser kanskje ille ut nå (jeg synes ikke det etter å ha sett hodet), men blir ikke så ille når hun får hår på hodet.

Mitt barn på 2,3 år hadde veldig skjevt hode pga favorittside. Vi var has fysioterapaut flere ganger. Vi kjøpte også en støtte som gjore at han ikke fikk snudd seg over til favorittsiden. Dette var en søt liten bamse med støttekloss. Dette fungerte veldig bra og hode rettet seg opp ikke lenge etter at vi begynte med denne "støttebamsen". Disse får du kjøpt i barneutstyrsbutikker og er ikke ubehagkig å ligge med. Mitt barn var rundt tre fire mnd da.

Hei, syns ikke det var så skjevt jeg. Har ei venninne som har en gutt på 2år, han har helt flatt hode bake på ene siden så det ser ut som hodet er 3kantet stakkars. Har veldig lite hår i tillegg, så det har ikke rettet seg så mye ut dessverre.

Velger å være anonym.

Annonse

Det der er lite i forhold til niesen min.

Hun ble født med veldig skjev hodeform, og det har blitt bedre, men hun er fortsatt veldig skjev

Men hun fikk det pga at hun ikke fikk nok næring i magen, og at hun derfor ikke orket å bevege seg noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...