BabyW08 Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Ble så usikker om jeg burde ha spist disse kjøttypene! Jeg tenkte ikke så mye på de når jeg spiste, roastbiffen var ganske gjennomkokt, i morges spiste jeg cocktailpølse på hotellet, men den ser ikke ut som at den var stekt, bare varmet..... Nå har jeg fryktelig dårlig samvittighet!! er 5 uker på vei... Er det noen som kan fortelle meg om det er farlig å spise det jeg har spist nå? Jeg har bare hørt om at man ikke skal spise spekemat, fårepølse, rått kjøtt og røkelaks, men ikke direkte om stekt roastbiff eller pølse..... snufs....
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 Spørs om dette går bra. Nei da bare tullet. Du kan nok ta det helt med ro. Riktig at man skal være forsiktig med div mat, men når man allerede har spist, så får du ikke gjort noe med det.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 jeg spiste blåmuggost tidlig i svangerskapet.. fikk litt panikk i etterkant (sånn som deg!) Men trøstet meg med at det ikke var så mye.. er nok værre hvis man spiser mye ofte!
Noelani Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 Egentlig skal man ikke spise roastibiff men det er ikke farlig om du har tatt det en gang. I mitt forrige svangerskap har jeg spist reker, laks og roastbiff en gang i blant uten at jeg fikk noen problemer. Jeg dro ogsaa til Egypt og passet veldig hva jeg spiste men alikevel ble jeg daarlig i magen i 2 dager. Sjekket hos legen etterpaa naar jeg var tilbake, men det var ingenting det. Saa bare ta det med ro, det gaar helt sikkert bra.
BabyW08 Skrevet 26. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. april 2007 Måtte foreta en grundig research på internett og kom inn på en side som forteller litt om fremstilling av pølser. det viser seg at de fleste vanlige pølser kokes og røkes eller bare kokes.... puh!!!! Roastbiffen jeg spiste i går var gjennomstekt, så jeg er forhåpentligvis på den trygge siden likevel.... utrolig hvor nervøs man blir når man er gravid!! jeg blir i hvertfall det...
Engle barn Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 Hmmm.. Er litt betenkt her, jeg har to barn fra før. Det er seks år siden sist jeg var gravid, og det eneste jeg fikk beskjed om da var at jeg skulle holde meg unna sjømat, men kunne spise kokt eller stekt fisk. Men ikke noe rått. Og alt har gått veldig fint, begge barna er sunne og friske. Jeg spiser det som passer meg og det jeg har lyst på, drikker kaffe og te daglig. I moderate mengder da. Tror ikke man skal henge seg så mye opp i alt man ikke skal gjøre i tilfelle.... Kos dere jenter og nyyt at dere er gravide:)
Reidis Skrevet 26. april 2007 #7 Skrevet 26. april 2007 er du ekstra usikker på om du kan ha blitt smittet av toxmoplasore, kan du ta en ekstra blodprøve hos legen neste gang du skal dit. Tror nok jeg skal det etter at jeg har vært i Tyrkia i juni )
Adriansmor med tulla Skrevet 26. april 2007 #8 Skrevet 26. april 2007 hvorfor skal du ta blodprøver etterpå ... er vel lite man kan gjøre med det? men man kan teste om man er imun.. jeg har hatt katt hele livet så sjangsen er der for jeg har hatt det og da får jeg det ikke igjenn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå