Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Denne uken har jeg fått mine første injeksjoner etter en hormonbehandling med piller og sprøyter. Så nå krysser jeg fingrene så godt jeg kan og håper at vi kan lykkes med dette. Etter 4 år med prøving er vi endelig i gang med en behandling på sykehuset. Jeg kommer til å bli så lei meg igjen hvis vi ikke lykkes med dette.

Siden min mann har gode svømmere så er det ikke blitt tatt noen blodprøver på kromosom/hormon...av han. Burde han det?

Fortsetter under...

Hei du.

Hvis ikke jeg har misforstått helt nå, så har du fått satt inn egg ?

I så fall ønsker jeg deg lykke til i rugeperioden.

Tror det varierer veldig hva slags prøver som blir tatt av den enkelte, litt avhengig av hvor feilen ligger.

Du får berolige deg med at du ikke får igangsatt behandling på sykehus, eller privatklinikk uten at de har den nødvendige informasjonen de trenger.

Jeg er også igang med mitt første icsi (mikroinjeksjon) førsøk, og har innsetting om ca 14 dager. Vi har også prøvd i over 4 år uten hell, men hos oss er det svømmerne til mannen som er altfor få.

Han gikk til spesialist før jeg ble utredet og tok alle prøver inkl kromosomtest på eget initiativ.

Selv slapp jeg unna med vanlig GU, blodprøver og ultralyd.

Har hverken tatt lap, eller hsg røntgen.

KLem

Takk for at du svarer på mitt innlegg:-)

Vi har nesten ikke fortalt til andre at vi prøver. For å unngå nysgjerrige spørsmål og ytterligere press på oss selv.

Jeg tror jeg hadde feil overskrift på innlegget mitt, beklager. Jeg har ikke satt inn egg, prøver AIH - inseminasjonsbehandling.

Jeg har vært gjennom mange undersøkelser også laparaskopi, vi har havnet i kategorien uforklarlige barnløse.

Det som har vært så sårt for meg/oss at vi kjenner ingen andre par som prøver. Sikkert fordi vi selv ikke er åpen om det. Er det åpen om at dere prøver å få barn?

Ønsker deg lykke til med icsi! :-)

Klem.

Hei Annelibe.

Situasjonen min er kanskje litt annerledes enn din. Min mann har alltid visst at han har dårlig sædkvalitet og fortalte det til meg når vi ble sammen for over 5 år siden, så har vært innstilt på at hvis vi ikke fikk det til selv så måtte det bli prøverør på oss.

Har vært åpen med nærmeste familie, dvs foreldre og søsken og i tillegg vet kollegaene mine at vi holder på. Viste seg at når jeg la kortene på bordet, så var det 2 par til som gjorde det samme.

Greit å slippe å komme med dårlige unnskyldninger hver gang man må til legen.

Du vil ikke tro hvor mange det er som har vært igjennom dette, du er så absolutt ikke alene om dette.

Har vært litt tilbakeholdne med å informere venner, da dette fort blir et samtaleemne ved festlige anledninger osv. Alkohol gjør mye rart med folk.

Opplever ikke at noen maser på meg allikevel, ingen spør hvis ikke jeg begynner samtalen først, og det fungerer bra.

Du må selv velge hva du er mest komfortabel med, vær egoist og gjør som du vil.

På denne siden treffer du mange i akkurat samme situasjon, og du kan omtrent spørre om hva som helst. Det er alltid noen som kan svare på det du lurer på.

Klem

Hei

Bivirkningene av Menopur og Otrivelle har gitt en trøtthet som jeg ikke blir kvitt. Otrivelle tok jeg på mandag, for 6 dager siden, men jeg er fremdeles trøtt og sliten. Skal til riksen igjen på mandag og ta blodprøve for å se om eggeløsningen har vært vellykket. Og da håper jeg inderlig på at det er i orden. Også må jeg vente til 9. mai for å se om jeg blitt gravid:-)

Jeg håper sånn på en positiv test!!!

Jeg fortalte det til min mor i desember for da var jeg så deprimert pga. dette. Jeg fortalte det til min svigermor rett etter kikkehullsoperasjonen i Mars for da ringte hun og hadde på følelsen at noe var galt. Så nå vet hun det hun også, og synes bare synd på meg. Men det var en stor lettelse å fortelle det til foreldrene våre til slutt. De hadde på en måte skjønt det på forhånd.

Skal du ta mer hormonstimulerende etter innsettingen av icsi? Hvor mange egg skal det settes inn?

Klem.

Hei igjen

Iom at dette er mitt første forsøk og jeg kun er 30 år, så blir det bare satt inn ett egg. På de neste forsøkene kan jeg få satt inn 2 egg hvis jeg vil.

Håper at jeg kan få noen på frys, så jeg slipper hele greia med hormonstimulering og uttak hver gang, hvis jeg ikke skulle være så sinnsykt heldig å treffe på første forsøk.

Det tar jo ca 6 uker fra man begynner på hormoner til man vet om det er vellykket, så det tar jo litt tid.

Etter innsettingen så får man tilskudd av progesteron som skal tas i ca 14 dager frem til det foreligger positiv eller negativ test.

Ble litt trøtt av nesesprayen, men nå som jeg tar sprøyter med Puregon i tillegg våkner kroppen igjen, og alt føles nesten som vanlig.

Ska etter planen ha uttak og innsetting i uke 19, samme uken som du skal teste, så ligger et par uker bak deg i prossessen.

Det er fort gjort å gå i kjelleren på det opplegget her, så prøver å tenke positivt, og forberede meg på at jeg sannsynligvis må ha flere forsøk før jeg lykkes, så får det heller være en bonus hvis det skjer raskt.

Lenge siden jeg forstod at å skjule noe for mamma, det går ikke, så hun er alltid oppdatert og støtter meg.

Klem

Annonse

Hei Christiane

Jeg kom til å tenke på en ting. I morgen skal jeg ta en blodprøve for å måle progesteron-nivået. Hvis den er lav mislykkes jeg, tror jeg. Og det er progesteronet som får det befruktede egget til å feste seg til livmoren.

Lurer på om hvorfor ikke alle får tilbud om progesterontilskudd?

Det dukker opp stadig nye ting jeg lurer på:-)

Jeg er også 30 år.

Jeg er nesten ikke trøtt i dag så jeg tror hormonene begynner å slippe taket nå. Vet ikke om det godt tegn eller ei:-)

Holder deg oppdatert til uka.

Klemmer fra meg.

Heisann.

Tror bare det er de som har ivf/icsi som får progesterontilskudd.

( Fryseforsøk også, har jeg hørt)

De fleste av oss går på nesespray som nedsetter kroppens egen produksjon av dette hormonet, vi må derfor ha påfyll etter innsetting for å ha større sjanse til at egget fester seg og blir der.

Har ikke så veldig peiling på aih, så usikker på hvordan prossessen er her.

Uansett må du ha lykke til med blodprøven, håper ting er som det skal.

Spent på hvordan det går med deg, nå som det nærmer seg testdag.

Stor klem

Takk :-)

Prøver hele tiden å ikke stresse med dette, men som du vet når det har gått så lenge som 4 år så er det ikke så rart man stresser.

Jeg har ikke drukket kaffe på en uke og sukkerinntaket har jeg minimalisert i det siste, i håp om det kan roe ned kroppen litt.

Dessverre føler jeg meg ikke gravid, men jeg må vente 9 dager til før jeg kan ta sorgene.

Jeg holder deg oppdatert. Drar om en time for å ta progesteron-prøven.

Snakkes,

Klem.

Ja, skjønner hva du mener.

Vanskelig å ikke stresse når man er så ivrig etter å oppnå noe.

Har minimert kaffedrikkingen til en kopp om dagen, pleide å ligge på opptil 10 og det var altfor mye. Bakdelen ved i sitte mye foran PCèn hver dag på jobb.

Tror det er for tidlig å merke noen symptomer på graviditet uansett, så det må du ikke bekymre deg over.

De fleste som klarer dette på naturmetoden reagerer jo ikke før de plutselig finner ut at mensen ikke dukket opp til vanlig tid, og da er de ofte en uke over tiden før de tester uten å ha merket noe som helst først. Vi får berolige oss med det.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...