Gå til innhold

slår vi dere i søvn mon tro ??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det var jammen bra! vår jente har sovet hele natten siden hun var 6 uker, dermed kaster jeg meg fort inn i sånne søvn-debatter. Tror nesten han slår henne også. Hun sovner fra ca 20 til 07 hver dag. Får puppelupp kl 07, og sover stort sett til 8, da står vi opp:)

Jeg er også strålende fornøyd med nattesøvnen de siste 3 dagene. Har gått fra å amme hver andre time døgnet rundt til hver tredje med en periode på 5 timer om kvelden. Det blir bare 2 nattamminger og det kan jeg leve med.

Vet ikke hvorfor babyen din sover så kort "morra di" men det som endret alt hos oss var at jeg gikk lenger tid mellom måltidene. Når han begynte å gråte 2 timer etter forrige amming vekket jeg han helt (han gråt i søvne med smukken i munnen og med tørr bleie) og lekte og koste med han og da gikk det faktisk fint å gå en time til uten mat. Tok bare et døgn før han gikk så lenge mellom måltidene av seg selv.

Det var jo kjempe flink gutt da! =)

Men dessverre så slår vi dere. :-P Hehe. Michelle har fått siste maten kl 19 siste uken. Og sover hver natt til sirka 8 - 9 tiden. He he. Så her er vi kjempe fornøyde.

Men han var jo kjempe flink da. Håper det fortsetter sån.

=)

Annonse

hehe,du ba om det...:-)

Jeg kan gjerne skryte litt igjen jeg!

I går la hun seg ca 19. Våknet 05 for mat, sovnet med en gang igjen, kl 10 våknet hun og vi stod opp:-) Kunne sikkert vært sånn omtrent hver dag. Men som oftes må vi vekke henne for å levere storesøster i barnehagen:-)

Jeg kan ikke helt forstå at det er sånn det er. Storesøster har aldri vært sånn. Det er for henne vi står tidlig opp, hun er oppe seks-halv sju hver dag!

Nå hade michelle lagt på seg 320 gram på 10 dager.

Pleier og veie henne sirka hver 14 dag og hun har da gått opp omtrent 400 gram av gangen.

Til deg litt lenger opp her (husker ikke nicket ditt) =)

Hun spiser mme + at hun får grønsakspure og svisker til middag hver dag + at nå siste uken har hun også fått velling på kvelden. Men det er ikke derfor hun sover så lenge om natten. Det har hun gjort siden hun var omtrent 1 mnd. Så jeg vet ikke hva det kommer av, er vel bare sån hun vil ha det tenker jeg.

=)

Jenta mi får bare mm! Har vel 5-6 måltider i døgnet.

Nå er det en stund siden vi har veid henne, men hun var 3600 når hun ble født. På 3 mnd kontrollen 26.mars(ble 3mnd 7.april), var hun 5670! hun følger kurven sin kjempebra:-) Stresser veldig lite med vekt, så lenge hun er fornøyd og glad:-D Har kanskje noe med at det nr 2?

Annonse

Får slenge meg med her jeg også da siden jeg er så fornøyd med vår lille (!?!) tulle. Hun har den siste uka begynt å bli tidligere og tidligere trøtt, så vi har lagt henne kl 19 - 19.30 og da sover hun til 07 -får pupp og sover til 10.30! Utrolig deilig for mamma som liker å sooove!

Har enda ikke opplevd en våkenatt, så vi føler oss heldige.

Hun legger alt for mye på seg også egentlig ca 400 g i uka, og det er litt mye, men hun får morsmelk og da er det greit sier helsesøster om vår lille "sumo"!! : ) Veide 4.1 kg ved fødsel og ved 3 mnd ktrl var hun 6.9 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...