Gå til innhold

noen her som har født prematur før???trenger svar,redd for tulla i magen.


Gjest

Anbefalte innlegg

var på føden igår for hadde ikke kjent liv på 2 dager,der fant de mye liv og jenta vår har vokst masse...så det er jo bra.

 

men så skulle hun måle livmortappen/livmorhalsen og den har blitt kortere siden sist,og hun ville ha meg inn igjen på søndag for å måle på ny...hvis den var blitt kortere da så skulle jeg få lungemodnings-sprøyten og kom garantert til å føde prematur sa hun..er bare i uke 25..synes ikke 60% sjangs for å overleve høres så bra ut jeg. (80% sjangs for overlevelse etter uke 28...litt bedre,men synes ikke det er bra heller)

 

er så redd nå...hvor tidlig har dere født og hvordan gikk det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan iallefall trøste deg med en vennine av meg som fødte to mnd for tidlig, og det gikk helt fint! Nurket var selvsagt bittelite (besøkte henne på sykehuset) Heldigvis er legene så flinke nå om dagen, så prøv å tenk litt positivt! Lykke til med både deg og babisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Datteren min ble født i uke 26. Heldigvis hadde vi fått lungemodningssprøyte noen dager tidligere. Hun er i dag 2 1/2 år og er frisk og rask. Det var en tøff tid de første ukene på sykehuset men etter at vi ble utskrevet derfra har alt gått som en drøm :) Lungemodningssprøyten gir en best virkning den første uken etter at den er blitt satt. Hvis de bestemmer seg for å sette lungemodningssprøyte bør du vel også bli innlagt eller i alle fall sengeliggende? Sjangsen for overlevelse øker hvis man får lungemodningssprøyte. Og det sies at jentene er sterkere enn guttene ved prematurfødsler :) Så her er sannsynlighetene gode for at alt kommer til å gå bra! Krysser fingrene for at hun får bli i magen så lenge som mulig. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...