Gå til innhold

April: Var på UL i dag, trenger litt hjælp!

Kristin*

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var på UL i dag, og termin ble flyttet, 13 dager senere!

Jeg VET hvilken dag han ble laget på, så dette irriterer meg enormt! Og jeg sa klart fra att jeg var uenig.

Det jeg synes er skummelt er hvis jeg blir gående på overtid ( som jeg gjorde sist også).

Da kan jeg jo risikere å gå nesten en mnd. på overtid etter menstermin da? Og sjansen for att det skjer noe galt med barnet er stort.

Er det UL termin de går utifra uansett?

Nå er jeg bekymret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er nok desverre UL terminen de går ut ifra uansett. Med snuppa visste jeg og nesten på klokkeslettet...Og vi hadde ikke sex før leeeenge etter den siste gangen.. Likevel flytta de oss 14 dager bakover. Jeg krangla noe fælt med de, og fikk en ny UL to uker senere. Da oppdaga de at det bare var to blodårer i navlestrengen. -Som var grunnen til at hun var lita... Fikk flytta ULterminen en uke fram. Men vi måtte til mange ekstra undersøkelser hos spesialist og han tok utgpkt i "vår" termin. -Den eneste... Siden det var så stort sprik mellom terminene, så fikk jeg overtidskontroll allerede på mensterminen. Den viste ikke noe, så måtte bare vente lenger... Så kom hun en uke over tiden. -Stor...

Denne gangen flytta de bare terminen med noen dager, og han kom 16 dager før termin. 13 dager før menstermin...og var over 4 kg! -Tenk om jeg hadde gått en mnd til!!!

Be om ekstra UL rundt mensterminen din, siden du er så sikker på når det skjedde. -Jeg testa jo positivt på graviditetstesten før hun ble unfanga iflg jordmødrene og UL...hehe...

Trøsten er jo at ungen kommer når den kommer. Det er vel de færreste som må settes i gang på overtid. Men det hjelper desverre ikke så mye å krangle med UL-folkene for de er hellig overbevist om sin teknologi... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sies at det er UL som er den mest korekte.

Men har vel også opplevd at den ikke stemmer. Men hun mellomst mi fikk UL termin 8 okt - jenta kom tre uker før og var 3200g og 54cm. I ettertid har jormora mi spekulert i at min opprinnelige termin den gang var 10 september. (gikk ut fra at siste mens var 31 desember, men hele den mesnperioden varte bare i 4 timer - alt eg i det hele blødde men ung og uvitende oppgav eg det som første dag i siste menstrasjon - som i ettertid er spekulert i at var en festeblødning eller hva hu kaldte det)

Men å bomme på termin med en hel mnd - men Hanne var ikke spriket så strort, men der fant dei også ut at hun låg 11% under gjennomsnittet. Kanskje minien i magen er under gjennomsnittet og dei ikke har oppdaget det og har skøvet terminen din litt vel langt frem... Ja be om en UL ekstra rundt termin og ta en god prat med jordmor/legen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har dere fått endret på datoen? Skjønner du er bekymra altså, har angst for å gå over tiden neste gang (selv om jeg fødte før termin sist)

Kanskje hvis du maser deg til en ul til, så kanskje de ser at de tar feil, eller du kan kreve å ta en ul rundt menstermin siden det er så stort sprang mellom terminene...?

Håper hvertfall at du slipper å gå så lenge over!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, siden jeg ble satt igang sist, er jeg redd jeg må det denne gangen også, men att jeg blir satt igang for sent...

Har ikke vært til Jordmor eller lege etter UL ennå, men skal fortelle om mine bekymringer til de. Og jeg SKAL ha en ny UL når jeg er i uke noen å 30, kommer ikke til å gi meg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...