Gå til innhold

Ammehjelpere og andre - hjelp og råd tas mot med takk!

Anbefalte innlegg

Sliter litt med amminga her i gården for tida. Har skrevet et par ganger for ei stund siden, men det har ikke akkurat blitt bedre. He, he. Litt småfrustrert, bekymret og trenger råd. Vil jo gjerne amme, allefall til han bikker året.

Gutten er straks 8 mnd. Spiser 4 måltider og tilbys pupp foran hvert måltid, og flere ganger utenom. Han tar puppen og legger innpå på morgenen og tidlig på dagen, sånn ca tom formiddagsmaten. I forkant av middagen vil han som regel ikke ha pupp, "ikke snakk om at jeg har tid til det der nå", liksom. Der er gjerne litt av problemt; han tar seg sjelden tid til å suge! Verden er så uhyre spennende og det er jo så mye annet å drive med enn den puppen til mamma! Suger også greit nok før kveldsgrøten. I kveld pumpet jeg meg etter at han hadde sugd av puppen, og han tok flaska med melk greiere enn puppen. Fikk meg til å konkludere at han kanskje synes det går litt sakte fra puppen om dagen!?? Melkeprodukjsonen er jo ikke det den engang var, liksom. He, he. Stresser litt med det og; hva om jeg går tørr...? Har forstått at det ikke akkurat er smart, ei heller mulig, å tvinge pupp i han heller... Trenger råd og litt oppbacking nå, lurer på om jeg klarer å amme til han bikker året. Er det bare en periode eller? På toppen av det heele har han jo fått ei tann som han nå har funnet ut han kan bite mora si med... Etter litt "egenstudium" på andre tråder her inne på ammedebatten har jeg funnet ut at man skal trekke de hardt inntil når de biter. Dette fungerer forsåvidt greit, han slipper jo taket, men han har jo allerede bitt.

Vel, ble rotete dette her. Lurer som sagt bare; hva gjør jeg nå? Vil at han skal få i seg mer mm, og dermed må jo jeg kanskje få opp produksjonen litt. Hvor mye mm trenger han egentlig nå? Hvor mye er "vanlig" i denne alderen?

På forhånd takk fra en litt småfrustrert

Fortsetter under...

Min lille beit når hun ikke var sulten. Takk og pris at jeg fant det ut før hun fikk tenner, gommene gjorde vondt nok!

Gutten din spiser veldig mye! Hvaslags vektoppgang gir dette da? Hva sier hs? I denne alderen trenger han opp til en halvliter melkeprodukter totalt, inkludert grøt og pupp. Får han ikke det da? Hva med å tilby når det vanligvis går greit? Og evt pumpe til grøtvæske hvis du har mer å tilby?

Hva synes du om dette?

Hei Expat, takk for kjapt svar.

Vektoppgangen er ikke eksplosiv. Hs er blid og fornøyd og synes han er "ein framifrå gut". ;P

Sist hadde han gått opp knappe 200 g på en mnd. (73cm/ 9285gram.) Aktiv krabat dette, full fart og opptatt med noe HELE tida. Nå har han jo lært å reise seg og stå ved siden av ting også, bare så synd han tror han kan stå alene også.. He, he, nei det var jo ikke det som var tema. Hs sa fire måltider når de er rundt 8 mnd og det har vi jo klart. Og en halvliter melkeprodukter inkl grøt og pupp det får han. Fint å få svar på hvor mye han trenger, hva som er normalt, fornuftig og i det hele tatt! Er min første dette og har jo dermed ingenting å sammenligne med.

Takk igjen. ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...