Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter (eller det heter vel vi..blir aldri vant med det)

vårt første barn nå i august/september.

Så da har vi begynt å begi oss ut i barnevogn jungelen=)

Men siden vi ikke vet NOE om dette så trenger jeg litt hjelp=)

Hva bør vi se etter?

Er noen vogner bedre enn andre?

Bør vi satse å kombi vogn?

Med andre ord.....HJELP=)

Vær så snill og del alle deres erfaringer gode og dårlige=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør først svare på følgende spm:

Hvor bor dere? (i by, på "landet", i skogen...)

Hvordan bor dere? (hus, leilighet, stor plass, liten plass, heis, trille rett inn, trapper osv...)

Skal du ha vogna mye i bilen?

Skal du gå mye i skog og mark eller mest asfalt/grusvei?

Er dere høye/lave?

blant annet...

Siden dere får baby i august/september trenger dere ikke tenke på å ha størst mulig bag, når vinteren er over er ikke ungen så stor uansett..! Vi fikk baby i begynnelsen av oktober og valgte en lett kombivogn, bagen var ikke den største, men vi trengte heller ikke mer, for da våren kom ville lillegutt opp og sitte uansett :-)

Skrevet

Og JA - noen vogner er bedre enn andre... Ser du på prisen får du en pekepinn...vogner under 3000 kr er GENERELT ikke samme kvalitet som de fra 5000 og oppover (selv om ikke dyr vogn betyr bra vogn uansett!)..! Holder du deg også til et anerkjent merke er du langt på vei :-)

Skrevet

Tusen takk=)

Vi trenger vil egentlig bare en by vogn og bor i en tomannsbolig...

Tusen takk for hjelpen så langt=)

Skrevet

Jeg og min kjære venter vårt første barn i slutten av juli.. Vi kjøpte barnevogn på internett i dag faktisk.. Jeg vil ikke si meg enig i at at de under 3000,- er dårligere kvalitet på.. Vi har et vennepar som kjøpte en duo vogn fra babybest.no for ca et halvt år siden.. Det er en vogn til ca 2000,- og de er kjempe fornøgde med den, de eneste negative de har å si om den vognen er at den tar litt stor plass i bilen når den er lagt sammen.. Dette var den vognen vi kjøpte oss i dag, og vi har ikke dårlig råd, men vi synes det er unødvendig å bruke 5000,- - 7000,- på en vogn når man kan få en like god til under 2000,- Jeg vil absolutt anbefale disse vognene.. Et godt tips er at de blir solgt flunk nye på gooba.no..

Vi la inn bud og vann en flunk ny en til 850,- i dag der inne..

Jeg har en mening om at duo vogn er det beste alternativet, på grunn av at der er det to separate deler, og dermed blir den lettere enn en kombivogn der begge delene er på hele tiden.. De fleste duovognene er lette å montere sittedelen på, og vennina mi prøvde det på sin babybest vogn, og der var dette enkelt også..

Jeg skal ikke blande meg inn for mye, men jeg ville i allefall tipse deg om denne vogna, for her er det mye å spare til samme kvalitet.. Synes i alle fall det kan vere værdt å ta seg en kikk på de vognene de har.. Du finner dem på www.babybest.no og på auksjoner har de på www.gooba.no med disse vognene..

Skrevet

Hvis du vil ha byvogn, så ville jeg gått for en som er lett å trille, altså ikke for tung og uhåndterlig. Har du/dere tenkt på om du vil ha 3 eller 4 hjul? Hvis dere ikke trenger en vogn som blir liten sammenlagt eller er lett å få ut og inn av bil, som er kriterier for mange, så er det jo endel å velge i vil jeg tro.

Tenk litt på om du er avhengig av en stor varekurv, håndbrems pga mange bakker osv. Hvis dere har stor høydeforskjell er det kjekt med justerbart håndtak slik at vogna blir behagelig å trille for begge.

Mange kan anbefale en spesiell vogn, men jeg tror man må prøvetrille før man bestemmer seg, smaken er jo så forskjellig, noen sverger til simo kombivogn, mens andre syns det er den verste tyngste vogna de noensinne har hatt :)

Har selv en Teutonia Spirit S3, var også helt grønn da vi skulle kjøpe vår første vogn, men vi ville ha en vogn som var lett å trille og få ut og inn av bil, samt lun på vinteren. Ble frarådet Quinny fordi den er så tynn og pinglete i kalesjen, og når jeg har sett og prøvekjørt venninna mi sin quinnyvogn er jeg glad vi ikke valgte denne. Kjøpte softbag til vår, det er også en ting å tenke på, om dere skal bære vognbagen opp trapp f.eks, da lønner det seg med en lett bag :) Vi har trappefri adkomst her vi bor, men jeg er glad for den lette bagen, for den har ofte vært med når vi skal bort og junior skal sove...

Er mye å tenke på, men lag en liste over kriteriene dere har til en vogn først, veldig lurt! Så be om hjelp i butikken. Og prøvetrill vogna i butikken, samt ta en tenkepause før dere kjøper. Lykke til!

Skrevet

Jeg ville sett på lette vogner med svingbare hjul som ikke er for store, tunge og brede, sånn at du får dem inn på buss, trikk o.l...Se f.eks. på Bugaboo Cameleon, OTH Urban Jungle, Easywalker Sky, Teutonia Fun, TFK Joggster Twist, Jane Slalom Pro e.l. Dette er lette vogner med svingbare hjul, lette å bære med seg, utrolig kjekke byvogner..! Bugaboo og TFK har også to av markedets største bager, og alle vognene kan brukes med bilsete på..! Knallvogner! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...