Gå til innhold

Bør jeg si noe???

Anbefalte innlegg

Vi hadde ma i mars.

Sambo tok det kjempe tungt. Det gjorde jeg også. Forskjellen er at jeg har barn fra før, og det har ikke han. Vi har vært sammen i over 2 år, og tror det var på date 3 han sa at han hadde stort barneønske. Han har et vanvittig barnetek, og er fantastisk med mine. Etter ma ble vi enige om å ta det som det kom, og elske når vi hadde lyst. Tror jeg har stor forståelse i dette forum for at jeg likevel har kjøpt El tester. Av to grunner. 1- jeg vil se om jeg har EL, 2- jeg vil jo helst sørge for at jeg jeg har sex da. Føler likevel at jeg går litt bak ryggen om jeg ikke sier noe. ( er sånn av natur at jeg blir helt gåen bare parkeringen har gått ut, eller jeg får igjen en krone for mye av kassadamen i butikken)

Så nå har jeg jo disse testene da. Skal jeg si ifra når EL er? eller skal jeg bare gi han "blikket". Det er nemlig alt som skal til før han er klar. he he...

Har lest innlegg har om at det er stressfaktor for menn om de "må prestere".

Trenger litt backup på at det av og til er greit å ikke overinformere.

Han vil jo som sagt ha barn. huff... møkkasamvittighet. For at jeg har kjøpt EL tester....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9102549-b%C3%B8r-jeg-si-noe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, vi har også i sånn "ha sex når det passer oss"-modus, men jeg følger ivrig med på mine fertilitetstegn. Tror jeg har eggløsning nå strax, så jeg klarte å overbevise min snille mann om en tur i senga i ettermiddag. Sa ingenting om el før etterpå, litt for at han slkulle slippe å ha det hengende over seg. Hvor etisk det er... tja.. Oh, well, det er baby vi vil lage, er det ikke?

Har ikke kjøpt el-test nå, men ikke fordi jeg hadde avtalt å ikke gjøre det, heller fordi de bare hadde noen kjempedyre digitale på apoteket når jeg hadde tenkt å kjøpe...

Kan dette være et forslag: Kos som vanlig og ta det med ro, og så etterpå, når du ligger på skuldra hans og koser, så kan du si "det er faktisk ganske stor sjanse for baby nå, for jeg har tatt en el-test..." . Han vil vel forstå at du er nysgjerrig på om kroppen din kommer i rytme igjen og sånn, og siden han har lyst å bli pappa så blir han vel ikke akkurat sur for at det kanskje blir barn ut av kveldskosen heller?

Lykke til, i alle fall!

hilsen ei som hadde SA i februar og prøver på nytt:)

Tusen takk for svar.

Ler... Og tenker at det er godt det er flere som meg.

Jeg kjøpte de digitale i lunsjen på jobben, og finleste på kontoret hva jeg skulle gjøre.

Jeg er nok redd for at om jeg sier noe som helst vil han ha nedtelling til om mens kommer. Akkuratt barn er viktig for han. Da jeg var gravid spurtet han ut av dusjen kliss bøt fordi jeg støvsugde. Var usikker på om det var bra for en som var gravid. Søt da.... Måtte forklare at jeg IKKE plutslig ble porselensdukke.

Likevel føler jeg at burde si noe.

ÆSJ...... Savittighet er noe tull noen ganger.

Jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet.... Hvis du vet at han vil ha barn, og samtidig vet at han blir veldig ivrig på ventetiden for å se om det ble noe, og så veldig skuffet etterpå om det ikke blir klaff - ja hvorfor gi ham alt det stresset da? Hvis han stresser så stresser jo du også og da kan dere komme inn i en dum sirkel...

Jeg syns du skal glede deg over at du har en mann som kun trenger "det blikket" for å glede seg over å være intim med deg, og ikke gi ham prestasjonsangst og annen angst. Jeg syns dette er et av de tilfellene hvor kvinnens makt kan brukes til det bedre!

Lykke til:)

Dere ønsker dere jo barn begge to..... så du går jo ikke bak ryggen hans ved ikke å si noe om el. testene..... Kankje det til og med kan bli litt mindre stress av det???? Min sambo vet at jeg tester.... men har vurdert å "underinformere litt"..... fordi jeg har troen på at man kan lykkes vel så bra ved å ikke ha disse "el - greiene"i tankene hele tiden.

Lykke til da!!!!

Og så følger jeg innlegget over ved å si: hilsen en som hadde SA i desember, og håper på og lykkes snart.....................

Ok, forstår. Da tror jeg kanskje jeg ville venta litt. Eller ikke sagt noe i det hele tatt. Men samtidig: det er jo litt urettferdig for mannfolket, vi går jo og vet og teller dager og kjenner overivrig etter symptomer, de kan bare forholde seg til hva vi sier.. Kanskje han blir såret av at du prøver å beskytte ham, at han heller vil glede seg og så bli skuffet enn å ikke vite noe i det hele tatt - der kjenner du din kjære best...

Nå spurte jeg min kjære om hvordan han hadde reagert om jeg ikke hadde sagt noe før ikm, og han syns ikke det hadde hatt så mye å si. Kanskje litt kjipt siden vi hadde avtalt å ikke teste (vi har også den avtalen, nemlig), men "det er jo ikke noe å være sint for".

So there you have it. Ikke et sekund klokere enn du var før du spurte:) Men som du sier, det er godt å vite at vi er flere i samme situasjon!

Annonse

TUSEN TAKK JENTER.

Dette hjalp på min samvittighet. Nå skal jeg pakke. Vi skal nemlig ha alene-weekend i Dublin og reiser i morgen ettermiddag, om SAS ikke begynner å streike i Norge også. Tror jeg slenger opp i et kort skjørt i kofferten selv om EL er ca tirdag eller onsdag. De kan jo leve en stund...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...