Gå til innhold

Oktober: ******skravletråd for oktobermammaer******

Anbefalte innlegg

Jeg starter her jeg da...siden vi alle etterlyser litt mer action her inne. På denne tråden kan vi snakke om alt fra gledlige ting,sørgelige ting til matvaner, søvnvaner og bæsj....eller rett og slett alt og ingenting.

Sett igang damer!!!!!

Fortsetter under...

Noen av deres små som er delvis hyperaktive??? Her går det i hundre om dagen altså. Selv om hun bare ligger på gulvet ennå, så er det jammen ikke bare bare. Hun står i bro, sparker fra og fyker 20 cm bakover, og av teppet hun ligger på. Ruller rundt hele tiden, og skjønner ikke selv at hun til slutt blir fryktelig sliten av å bare ligge på magen. Dessuten har hun ikke lært seg å rulle tilbake på rygg noe særlig, så jeg må fly hele tiden og vippe henne tilbake på ryggen....ligger da bare og jamrer med hodet i teppet. *Slapper av litt jeg mamma*

Hun har også funnet ut at sin egen stemme er fantastisk å høre på, så hun hyler jo hele dagen. Naboene tror vel det er barnemishandling her...hihi

Ellers er hun veldig snill og veloppdragen da. Sover søtt i senga si nå....deilig for mamma det ja..

Tenkte jeg fikk starte, da ingen andre meldte sin interesse....Come on!

Bra med egen skravletråd :) Juhu!

Jenta mi er veldig aktiv også. Ruller rundt, men enda oftere kravler hun bakover. *Øve på krabbing hver dag*. Må snart sikre huset, for hun beveger seg baklengs gjennom hele stuen allerede. Den første tannen er i farta, så da er det dårligere søvn for hele familien. *Gjesper*. Hun har utrolig humor. Ler så utrolig godt når pappa kommer etter oss og later som om han skal ta henne, hvis vi blåser henne på magen eller lager grimaser. Hvor får de det fra? Ellers er det full fart hele dagen, og deler av natten :)

Så morsomt at flere har det som meg om dagene;) Full action natt( noen ganger) og dag.

Vi prøver med litt fast føde, middag er ikke så veldig godt enda, men grøt og frukt er nam! Tennene er også i anmarsj, men det har de vært lenge. Vil liksom ikke komme opp! *sukk* Håper nettene blir roligere når tennene har kommet.

Ellers koser vi oss masse, har allerede begynnt å gruve til permisjonen er over:( Skulle ønske vi hadde råd til et ekstra år perm, men det har vi ikke... Kasper har fått 50% bhg.plass fra 15. aug og jeg skal jobbe i 60%. Skal nyyte de siste mnd med perm;))

Nei, middag faller ikke i smak her heller. Jeg har prøvd gulrot, mais og brokkoli, men hun bare fnyser på nesen. Digger grøt, men det er ikke så rart. Smaker jo søtere enn grønnsaker.

Jeg liker heller ikke tanken på at permisjonen en gang skal ta slutt. Kunne vært hjemme i lang tid enda. Jeg skal ikke ut i full jobb heller med en gang, men noe må jeg jobbe fra oktober, for kontantstøtten er jo ikke akkurat til å leve av. Forventer ikke å få barnehageplass med det første.

Høne pøne er heller ikke veldig glad i middag, men når jeg koker potet og blander med litt olivenolje og mm går det unna på høykant :o)

Jeg skal nok gå hjemme til veslemor nærmer seg to år jeg da, kanskje få meg en liten helge jobb eller noe bare. Har gått hjemme siden februar 2003 , så jeg kunne godt tenke meg en ør liten jobb ja :o)

Annonse

Ja, ajas, etter over fire år hjemme kunne kanskje også jeg ha savnet arbeidslivet. Akkurat nå ser jeg på dette som en god pause fra det. Vi har også prøvd potet med mm, men da fikk lille-knøtt problemer med magen i flere dager. Liker grøt og frukt, så det andre får vi ta litt etterhvert.

Huff...snuppa mi har kastet opp, løs bæsj (skikkelig oppover ryggen), dårlig matlyst og ikke minst 39,1 i feber....

Babyen til ei venninne av meg har fått den 4. barnesykdommen, så nå er jeg litt nervøs for at snuppa har fått det samme. Jeg ga henne en paracet stikkpille og la henne (etter å ha prøvd å få i henne litt mat). Sovnet med en gang...stakkars liten.

Hun ville ikke ha morsmelk på flaske engang....eller favorittgrøten....Håper bare hun har fått nok væske i seg nå da...

Ikke gøy med syke små nei! Minste frøkna her har våknet og virkelig HYYYLT x antall ganger i kveld. Finner ikke helt ut om det er magen eller den første tanna som herjer. Ga henne fennikel te og smurte på gom vann og siden har det vært stille :o)

Blir så betutta da hun hyler sånn, for hun er egentlig super grei og hyler sjelden.

Så bra t d har blitt litt aktivitet her inne. Koselig å høre om hverdagen til dere m babyer på samme alder. Her flyr dagene av gårde. Lillemor lærer noe nytt hver dag nå. Spennende. Var mye rulling fra rygg til mage for noen uker siden, men nå har hun visst tatt en pause fra den aktiviteten. Sover hele natta og d er deilig:)

Jeg har begynt å jobbe igjen. Her er d far som steller hjemme nå. Jobber som lærer og har ammefri morgen og ettermiddag. Så vi koser oss m frokost sammen om morgenen, og jeg kommer hjem til ferdig middag hver dag:) Nyter ettermiddagen med lillemor, og helgene. Går veldig bra!

• 3 uker senere...

Fortsatt liten aktivitet her inne da damer! :-)

I løpet av denne mnd har det skjedd ting og tang her i huset. Snuppa har jo bestemt seg for å lære alt på en gang hun da, så nå går det i "bake kake søte" , "såååå stor" vinking, og synging. Når vi begynner å synge for henne, så følger hun på...riktignok ganske uforståelig sang da ;-)

17 mai har passert (heldigvis). Var bare såååå trøtt i går kveld. La meg før kl 23 faktisk. Men det var jo bra, for snuppa våkna kl 04 i natt for mat. Plutselig har hun nå et par uker begynt å våkne 04-05 om morgenen. Hun som var så flink og sov iallefall til ca kl 0630. Heldigvis sovner hun som regel etter ammingen, og sover til rundt åtte-halv ni.

Hva har skjedd hos dere i det siste da?

• 1 måned senere...

Annonse

hei på dere!

Har rett og slett ikke hatt tid til å surfe på Dib, har holdt på å selge leiligheten, SLITSOMT! Min lille gullunge er helt turbo for tiden, klarer ikke helt å krabbe ordentlig, men åler seg rundt i kjempetempo, vanligvis for å sikte seg inn på hundens vannskål:) har begynt å sette seg opp litt da, men er ikke helt stødig enda:)

Dere der ute da? HVa skjer nå?

Her er det helt texas. Kryper i rasende fart, reiser seg, går rundt bordet, kravler opp trappa..... Plutselig er han blitt så stor, er nesten litt trist:( Ellers så er det som vanlig full rulle fra i fem/seks-tida, begynner faktisk å bli vant til å stå opp så tidlig. Hvordan står det til med dere andre da? Hvilke planer har dere for sommeren? Vært på stranda med de små ennå? Er så usikker på hvordan vi skal få det til, han vil jo ikke akkurat bare sitte på et teppe i skyggen. Hm, ikke lett dette.

Tok min Kasper med på stranda, og han vil ikke akkurat sitte stille å leke, neida her er det også full fart i 190.. Jeg er med han og vasser litt i vannet. Viser han spade og bøtte osv , men han spiser sanden. Det tror jeg de fleste gjør. Det er nytt for d em og alt skal jo ellers i munnen :o) Prøver bare å si "Æsj" Uffa.. Se på den osv få han over på noe annet.. Men han finner det nok ut selv også.. Det er Absolutt ikke lett!! I know!! :o)

Mor 81 barn 2006

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...