Ellemelledegfortelle:) Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Hei hei! Vi er igang med prøvingen på nummer to, og hvis det går like kjapt som sist.... så blir nummer en ca 2 år og 9-10 mnd. Noen med erfaring, trenger jeg tvillingvogn da?
LegallyBlond Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Kommer an på hvor mye du går og hvor flink barnet ditt er å gå. Ståbrett er jo et godt alternativ når de er så store, blir jo nesten 3 år. Om du går mye, og bruker vogn når du skal handle o.l er det kanskje ikke så dumt. Om du kun går kortere turer og bruker en del bil vi l jeg tro at det ikke er nødvendig. Ville uansett ikke lagt for mye penger i den, valgt en billigmodell. Blir ikke lenge den blir i bruk sannsynligvis. Selv får vi akkurat 2 år mellom våre. Jeg går mye og han på snart 2 trenger vogn enda. Vi endte opp med en Phil and teds e3, den bruker eldstemann som singelvogn også. Synes den er genial, to vogner i ett og man slipper å dra på en stor tung søskenvogn.
Ellemelledegfortelle:) Skrevet 25. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2007 Det må jo være noen med erfaring???
Ellemelledegfortelle:) Skrevet 25. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. april 2007 Jeg kommer til å gå frem og tilbake til barnehagen, det tar ca 15- 20 min en vei, litt oppover og nedover.. jeg lurte på om det var dumt med ståbrett da, hvis han er veldig sliten etter å ha vært i barnehagen...
LegallyBlond Skrevet 26. april 2007 #5 Skrevet 26. april 2007 Kanskje ikke så dumt med søskenvogn da nei. Kan være langt for en sliten (og muligens sur og trassig) 3 åring å gå/stå såpass lenge. Som sagt ville jeg enten valgt en billig tvillingvogn, både carena, gt og instep har billige tvillingvogner. Eller sett på p&t vogna (den nyeste modellen heter sport). Da kan du trille begge til bhg og sette fra deg søskensetet der, så har du bare enkeltvogn med babyen i om du skal noen steder etterpå. Ellers så finnes det to ulike sånne "sitteting" som du kan feste på de fleste vogner. Den ene selger de på www.biteringen.no, tror den heter swissroll ett-eller-annet, ser nesten ut som en trehjulsykkel i fasong. Passer de fleste vognmodeller. Så er det kommet noe nytt, en sånn trillelignende vogn som kan festet på siden av vanlige vogner (både tre-og firhjulinger). Da har du nesten en tvillingvogn. Den er ganske ny på det norske markedet, og husker ikke hva den heter. Stod om den i siste eller nest siste foreldre og barn. Disse kan jo være verdt å sjekke ut!
..., Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 Hei du, Vi har to år og åtte måneder mellom våre, og har ikke tvillingvogn. Det var noen ganger i begynnelsen jeg ønsket meg det, men etter at storebror ble vant til å stå på søskenbrettet har det ikke vært noe problem. Vi går ca. 15 min fram og tilbake fra barnehagen, og han går for det meste (og i de bratteste bakkene), men får hvile seg på brettet når han vil. Lykke til med prøvingen.
Guttemamma x 3 Skrevet 27. april 2007 #7 Skrevet 27. april 2007 Har du noen erfaring med ståbrett på snøføre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå