Gå til innhold

November: Noen med erfaringer? Har jeg ikke nok melk til guttebassen?


Trønderpia venter nr 3

Anbefalte innlegg

 

Han er straks 5 mnd og tydelig sulten. Har begynt med litt grøt. Har ikke fått særlig mye ennå, men det er en begynnelse. Hs støtta meg i dette. Trenger ikke gå en time mellom hver amming en gang. Noen kvelder har han fått ekstra pumpet morsmelk på flaske.

 

I kveld fikk han grøt rundt 17.30. Spiste det som ble av 1 teskje pulver. Masse pupp helt til han la seg rundt 19.30. Men han var ikke fornøyd. Tok noen sug fra puppen, og ble sinna. Gang på gang. Så prøvde vi å gi NAN. Slukte i seg 90 ml, og har sikkert tatt mer om det var mer i flaska. Men han sovna.

 

Vet han er stor og sulten, og han vil gjerne ha mer grøt når jeg gir, men jeg tenker på magen og tarmene. Går seg kanskje til når vi kommer opp i en hel posjon grøt.

 

Så er det den berømmelige dårlige samvittigheten man har som mor da... Denne gangen pga at jeg ikke fullammer til han er 6 mnd.

 

Ble langt dette, vet ikke hva jeg vil oppnå, men kanskje noen har opplevd lignende?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du skal ha dårlig samvittighet.....Jeg begynte med grøt til henne da hun nvar 4 mnd. Hun hadde vokst litt lite fra 3 til 4 mnd - og krevde mat annenhver time om natten. HS anbefalte da grøt - og jeg ser det ikke som noen nederlag at babyen min må ha noe i tillegg til melken.

Nå spiser hun grøt rundt 12 - 13 og til kvelden mellom 19 20 en gang. Rett etter kveldsgrøten spiser hun fra begge puppene. Alikevel går det bare 1 - 2 timer, så er hun klar for mat igjen. - og så fortsetter det sånn hver 3 time ca om natten.

Grøten har ikke vært så veldig effektiv her med andre ord:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da, jeg ser ikke på det som noe nederlag nei:) Han har virkelig behov. Synd at det ikke hadde særlig effekt hos dere da!

 

Når begynte du med grøtmåltid nr 2? Jeg mener hvor lenge etter dere var oppe i fult måltid 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det var mer enn 2 uker etter at vi var oppe i full porsjon med 1 grøtmåltid. Økte forholdsvis raskt if orhold til hva jeg ser andre gjør. HS anbefalte meg å begynne med ca 5 ts grøt - for så å øke til full porsjon i løpet av 14 dager. Men nå på grøtmåltid nr 2 - har jeg gitt henne det hun orker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok:) Takk for svar. Er så usikker på hvor fort jeg skal øke. Til nå har han spist det det blir av en teskje grøt. Jeg ser jo han vil ha mye mer. Men må vel tenke på magen og. Det blir vel ¨når det blir:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte også begynne med litt grøt pga hyppig amming og lite vektoppgang.

 

Jeg har begynt forsiktig, og gitt kun 1-2 ts grøtpulver i 4-5 dager, sa dette til helsesøster og spurte hvor mye og fort jeg skulle øke. Hun sa jeg kunne gå rett til full porsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...