Gå til innhold

HJELP Har vondt i skambenet...

Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skikkelig vondt i skambenet. akuratt som jeg er støl eller noe..... hva er dette. er ubehagelig liksom... gjør vondt å gå...

Skrevet

Det er mest sannsynlig bekkenløsning. Sånn har i alle fall jeg hatt det i lengre tider.

Skrevet

bekkenløsning hos meg har gått utover skambeinet og hele runden rundt åpningene i skrittet. Det er ikke godt. Men fikk beskjed av fysioterapauten at det er de smertene som først blir borte etter fødsel :)

Skrevet

Jeg går til fysioterapi. men jeg har hatt litt bekken plager men henne har kurert dem. sitter bare i ryggen nå. Det kjennes ut som jeg er forslått liksom.... er foresten i uke 38 nå...

Skrevet

sånn har jeg hatt det siden uke 20 ( er i uke 37 nå ). Er dessverre bekkenløsninsvondt det høres ut som :(

Skrevet

Men jeg skjønner ikke helt. Jeg har jo ikke vondt i bekkenet i det hele tatt........ hvordan kan det da være det... :'(

(vil ikke ha det) hihihi =O)

Skrevet

det er en del av bekken bein ledda har jeg skjønt det som, og fikk forklart at nå på slutten så letter det ofte rundt i ryggen, men blir mere press på skambeinet og der nede pga at hodet fester seg og tyngden på barnet og fostervann lager press på det.

Skrevet

Bekkenet er sammenføyd og strekker seg helt rundt. Det er der ungen skal gjennom - altså består det av en fordel og en bakdel - det framme er symfysen. Om du kjenner på symfysen kan du kjenne at den er delt i to (skambenet om du vil). det er her den blir "!slarkete". Få jordmor å vise deg ei tegning av bekkenet!

Skrevet

Ja får nesten gjøre det! For detta er ikke gått... jeg kommer meg jo nesten ikke opp av senga eller sofan....... Blir sprø..... sliten og lei nå... har vært gravid i 14 mnd nå.....

Skrevet

det er sånn jeg har det nå også klarer liksom ikke få med meg beina hehe.. men vi får trøste oss med at det ikke er lenge igjen og det blir som regel fort bort så fort trykket letter hehe

Skrevet

Desverre så får alle bekkenløsning i en eller annen grad =)

Jeg begynte å kjenne det godt i skambeinet når lillemor la seg med hodet godt ned i bekkenet. mitt

Nå som hodet har festet seg, kjenner jeg det når jeg beveger meg.

Stivner helt når jeg går osv.

Kanskje bebisen din har festet seg? :o)

Skrevet

Jeg vet han har festet seg det har han gjort noen mnd nå... men har ikke hatt så vondt der før nå liksom.... er extremt når jeg sover å skal snu meg til enside da kjennes det ut som om noe skal knekke der inne....

Skrevet

Kom bare på det, når du sa at det er vondt å snu deg - har du slike "silkesengesett" du vet - av polyester? Kan være en ide å legge et slikt dobbelt og ha rompa på det- Da kommer du lettere rundt. For søvn trenger man jo - også når man er høygravid!!

Skrevet

Jeg har ikke kjent til noe smerte der før jm i dag skulle ta sf-mål og trykket der...jeg hylte..Jeg har ikke slitt mye med bekkenet, men litt, kan det altså ha sammenheng? Babyen ligger i bekkenet, men er ikke festet..

Skrevet

Jeg ligger på en matte som er dobbel sånn som man får om mann sitter i rullestol og lingnende. har lånt den av min søss.. svigermoren hennes sitter i rullestol å har fått den av hjemmehjelp sentralen er super. vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten den =O)

Skrevet

Ehh, gravid i 14 mnd???????????

Skrevet

Ja 14 mnd pga hadde 2 sene spontanaborter først uten opphold..

Huff jaja jeg får vel bare akseptere den hersent bekkenløsningen da...

Hihi er ikke så geit nei. =O)

Takk for svar jenter :o)

Skrevet

Hmm, mener fysioterapauten min sa at dersom man hadde vondt i symfysen ifm bekkenløsning, så ville dette bli bedre etter at hodet festet seg, fordi det ble mer stabilt der nede???

Men jeg har det akkurat som deg, Janic, så jeg skjønner ingenting!! Har aldri hatt vondt i symfysen før nå...2 dager igjen til termin...Helt forferdelig å komme seg ut av senga;p

Skrevet

Ja det er ikke noe gått. men her er hode festet godt ned i bekkenet. så jeg vet ikke. kansje det ha strekt seg litt siden han ligger under det.

Skrevet

er jo logisk at det sprenger litt fordi hodet ligger der og presser da, men at det skal gjøre så vondt, liksom? første gangen i mitt liv at jeg kan forstå hva gangsperre er.. Men det er ikke bekkenløsning, altså!!=) den får holde seg til ryggen bare=)

Skrevet

Ja enig me deg! =o) fi får bare trøste oss med at nå er det ikke lenge igjen. jeg har bare 20 dager i gjen i dag =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...