Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #1 Del Skrevet 25. april 2007 Sønnen vår på 3 år har gått i bhg i noen mndr nå. Han er en sjenert gutt som er litt tilbakeholden overfor andre. Her om dagen fikk vi greie på at han leker seg kun med ett av de andre barna, at han er mest sammen med de voksne. Vi trodde at han lekte med flere....de sa også at han går mye alene når de er ute. De trodde ikke det hadde noe å si for trivselen hans, og at de hadde vært borti andre barn som hadde brukt laaaang tid før de begynte å leke med andre. Når jeg tenker tilbake, så har han vært veldig sint og trassig på ettermiddagene, kanskje det har noe med at han ikke føler seg helt vel i bhg? Mulig han bare trenger lang tid for å bli kjent. Andre som har erfaring med dette? Har det blitt gjort tiltak fra bhg for å få barnet med i leken med de andre? Litt redd for å stresse med det dersom ting ordner seg av seg selv etter hvert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9101793-hvordan-trives-deres-sjenerte-barn-i-bhg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #2 Del Skrevet 2. mai 2007 Hei, jeg kan fortsa hvordan du har det. Min gutt er 1 1/2, oghar gått i barnehage siden januar. Han er fryktelig sjenert og veldig usikker i forhold til barna i bhg. De voksne er han trygg på nå, men det tok lang tid. Fordi han bare er 1 1/2 er det jo enda ikke snakk om å leke med de andre barna, men leke ved siden av. Men jeg ser at gutten min holder seg på trygg avstand fra de andre, og gråter hvis noen kommer for nærme, eller tar på han. Tror ikke bhg gjør noe spesielt i forhold til denne situasjonen. Han er jo fortsatt så liten. Men det er trist å se han står så utenfor når jeg henter han. Hvor lenge har gutten din gått i bhg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9101793-hvordan-trives-deres-sjenerte-barn-i-bhg/#findComment-9162367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #3 Del Skrevet 2. mai 2007 Han begynte i desember. Jeg tror nok ikke han mistrives i bhg, fordi det er ikke problematisk med feks avlevering. Han snakker dessuten mye om bhg og de andre barna. Merker at han gleder seg til å dra dit. Hadde bare ønska meg at han skulle delta mer, tror nok han er en observatør..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9101793-hvordan-trives-deres-sjenerte-barn-i-bhg/#findComment-9162774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. mai 2007 #4 Del Skrevet 2. mai 2007 Min eldste gutt er også en sjenert observatør. Han har gått i barnehagen siden han var 1 år. Første året på stor avd(fra han var 3-4år) lekte han stort sett for seg selv, men lekte litt med de andre innimellom. Eller han satt og lekte med biler el.l. og observerte hva de andre lekte litt bortenfor. Men nå i dette barnehageåret(han er nå nesten 5 år) leker han masse med de andre barna. Han har funnet seg en guttegjeng som leker mye sammen. De andre guttene er ett år yngre enn ham, så han blir nok litt sett opp til av de andre. Det er dessverre ingen gutter på hans alder på avdelingen, og det er nok fortsatt litt skummelt å leke med de store guttene. Men sammen med denne guttegjengen har han virkelig blomstret opp. Han leker fortsatt litt for seg selv innimellom, men det er tydelig at han koser seg og trives med det. Jeg tror jeg ville sett det an en stund til før jeg begynte å tenke på å gjøre noe med det. Spesielt siden han har gått så kort tid i barnehagen. I tillegg så er han jo ikke så stor ennå. Mange som trenger å bli litt større før de virkelig har glede av og utbytte av å leke med andre. Kanskje det begynner noen nye barn til høsten som han begynner å leke med? Vet hvordan du har det, men det løser seg somregel av seg selv etterhvert. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9101793-hvordan-trives-deres-sjenerte-barn-i-bhg/#findComment-9168722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå