Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Hei Har et lite spørsmål ang. helsekortet alle gravide får utdelt av legen sin når de blir gravide.. For lenge, lenge siden tok jeg abort, og jeg hadde en spontanabort et år etter. Lurer da på om disse regnes som svangerskap, og må føres opp på helsekortet? Vil egentlig ikke at de skal føres opp, da min kjæreste og foreldre ikke vet om dette, og jeg vil heller ikke at de skal vite om det. Ingen andre heller for den saks skyld.
Møsling Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Alt som kan få betydning for svangerskapet ditt, bør stå på helsekortet. Mulig at det ikke betyr så mye med den fremprovoserte aborten, men spontanaborten tror jeg at jeg ville opplyst om. Helsekortet er personlig, og kun for deg og legen/jordmoren din. Ingen grunn til å vise det hverken for kjæreste eller foreldre. Tror aldri mannen min har sett på det engang. Hvis du vil vise grafen med fundusmål, er det jo bare å brette arket, så ser ingen det som står om abortene. Du kan jo også gjøre det klart for legen og jordmoren at dette er noe du ikke vil noen skal vite.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 ja det bør du absolutt opplyse om=) du trenger ikke vise helsekorte til kjæresten din, alt som står der er personlig=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå