Gå til innhold

Da lille Linnea kom til verden=)laaangt

Anbefalte innlegg

Det var onsdag morgen den 18.04.07 og dagen for det planlaggte keisersnittet var kommet. Vi hadde fått beskjed dagen før om at vi skulle møte opp klokken 07.15 og at det var to ks før oss.

Vi møtte opp til avtalt tid og fikk et rom på barsel der hvor vi skulle være etter keisersnittet også=)

Klokken gikk ,det var mye venting synes tiden gik kjempe tregt.Klokken 12.30

kom det ei jordmor inn på rommet og sa hun skulle gjøre meg klar for at det var min tur=) hun la inn et kateter og ga meg to paracet. klokken 13.15 ca var jeg inne på opperasjonsstua ,jeg hadde fått spinalbedøvelse og sambo var påkledd og klar for og bli med inn under selve inngrepet. Bare sekunder etter de begynnte og skjære i meg begynnte jeg og få blodtrykksfall, anestesi legen ga meg efedrin mot dette ,noe jeg selvfølgelig ikke tålte=( jeg lå der og holdt på og dø av kløe (hehe)

Så sier hun som oppererer meg at det er tid for og ta barnet ut, jeg kjennte et enormt trykk i brystkassa i det de trykka på meg og dro henne ut, Jeg lå der og sambo satt ved min side de sa at hun var ute men hun gråt jo ikke. Pulsen min økte noe sinnsykt, ikke en lyd var det. Pleierene la henne bort på en kuvøse og begynnte og gni henne og varme henne. Dette hjalp ikke noe serlig så sambo ble med pleierene og Linnea opp på barsel der de fikk hjulpet henne sikkelig med fostervannet. Hun hadde for mye fostervann i lungene rett og slett derfor ble det slik. Jeg lå igjenn og gråt på opperasjon ,jeg trodde jo selvfølgelig at hun var død,jeg ble sydd ferdig og trilla inn på recovery.

5 min etter jeg hadde kommet dit hørte jeg en knirkende barnevogn og så føttenne til sambo=) Der kom de=) alt hadde ordnet seg med den lille og hun pusta ordntlig nå. jeg fikk laggt henne opp på brystet mitt og den følelsen er ubeskrivelig.jeg var så lettet.

Vi skulle ligge på recovery i 4 timer til bedøvelsen gikk ut men etter 1.5 time så var jeg bra nok til og bli tatt opp på avdelingen=)

4 timer etter opperasjonen var jeg oppe og gikk på rommet mitt på barsel.og alt gikk kjempe fint=) ikke mye blødninger eller noe. jeg dro hjem igjenn på lørdag.

Så den 18 april 07

klokka 13.58 ble det født ei nydelig jente ved navn Linnea som veide 3355g og var 48 cm og 35 rundt hodet=)

nå ei uke etter er jeg ferdig med renselsen og har ikke noe vondt i det hele tatt=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9100870-da-lille-linnea-kom-til-verdenlaaangt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...