Gå til innhold

Skal på intervju i morgen ang ny jobb!!!

Anbefalte innlegg

Er så kjempe glad, der er det ingen sene kvelder eller lange helger, så det funker mye bedre med en liten en. Men må si jeg føler meg litt råtten og, hvis jeg blir gravid allerede til sommeren, så har jeg jo ikke jobbet der et år en gang før jeg er på "tjukka". Kan liksom ikke si det ikke var planlgt heller.

Fortsetter under...

Jeg skjønner akkurat hvordan du har det. Jeg hadde en konflikt med min arbeidsgiver da jeg var gravid i fjor. Da kunne jeg i hvertfall ikke søke ny jobb. Så mistet jeg. Da orket jeg ikke å søke by jobb. Så lot jeg være fordi jeg regnet med å bli gravid i løpet av august, september.

Det er jeg ikke, så jeg kunne jobbet lenge på den nye arbeidsplassen jeg hvis jeg hadde søkt med en gang.

Go for it, du vet dessverre ikke hvor lang tid barneprosjektet ditt tar. Og klaffer det på første forsøk, ja da blir de kanskje litt irri med en gang, men så vil de helt sikkert glede seg på dine vegne.

I følge norsk lov skal du ikke kvie deg i det hele tatt. En arbeidsgiver har ikke lov til å avvise en kvalifisert jobbsøker pga graviditet. Ja, og du er jo ikke gravid en gang (I hvertfall ikke akkurat nå :o)

Samme dilemmaet for meg også da mitt vikariat gikk ut i fjor sommer og jeg ble nødt til å søke ny jobb midt i en periode hvor vi holdt på å prøve å få barn. Men jeg tenkte at det får bare stå sin prøve, kvinner føder barn, sånn er det bare. Ente de er lesbiske eller ei! Og det er sikkert utrolig mange hetrofile par også som planlegger å bli gravide uten å fortelle det til arb.giver. Jeg sa ingenting, tenkte som Storkfrøken 69 at man vet jo aldri hvor lang tid det tar eller om det i det hele tatt skjer, og i mellomtiden må man ha jobb! Så søk jobb og lag barn du, det er du i din fulle rett til. Blir noen sure og ekle pga det, så slå tilbake! Og meld deg gjerne inn i fagforbundet, så har du noen "i ryggen" hvis det oppstår problemer. Men antageligvis går det greit! Lykke til!

Nå, fikk jeg ikke jobben uansett da, så da løste det seg selv,

Egentlig min egen skyld for di var ute etter en person som kan være der i flere år. Og jeg sa at dukker det opp en jobb som innvolverer barn så kommer jeg til å søke på den, så ikke så veldig stabil der.

Det er et lite privat firma, som er avhengig av di som jobber der, ingen vikarer liksom, så tror jeg hadde følt meg litt råtten om jeg hadde fått jobben.

Jaja, håper drømmejobben dukker opp snart!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...