Gå til innhold

Dere som sliter med å bli gravide!

Anbefalte innlegg

Tar dere dere nær av at folk spør/ maser på dere om ikke dere skal ha barn snart osv?

Jeg gjør vel egentlig ikke det, men tenker på alle som blir lei seg! Så når noen spør meg feks: Er det ikke snart på tide med en til? Han kommer jo til å bli bortskjemt som enebarn osv.... Da svarer jeg enkelt og greit: Nå har det seg sånn at det ikke bare er å bestille et barn, men at det faktisk kan ta litt tid! Skal love dere at folka som spør, føler seg dummere enn meg hehe!

Fortsetter under...

Jeg har sagt det samme som deg også (eller tilsvarende da). Bl.a. til svigermor som jaffal burde vite at det ikke er bare bare å lage barn (hun fikk sin første da hun var såpass gammel som jeg er nå og hadde vært gift i 10 år. Neste kom 8 år etter det igjen... Og det var ikke frivillig venting har jeg skjønt. Folk blir litt spake ja... Men på jobb later jeg som om jeg er mer avventende pga nettopp ny stilling... "Har mer enn nok med hun vi har fått foreløpig" osv...

Dette er den alltid like teite diskusjonen, som om det var noen fasit for naa folk skulle faa barn! Helt dustete, spoer du meg, og en hoerer jo til i en tid hvor man trodde det var noe i veien med kvinnen dersom noe gikk feil...

Jeg faar faktisk ikke saa mange spoersmaal, selv om smurfeline beveger seg mot 3 aar snart. Kanskje det er fordi jeg har vaert en karrieregunda og at jeg med to aar naa hvor jeg ikke har jobbet, kanskje forventes at jeg vil i jobb snarest mulig og ikke skal ha flere barn? Saa feil man kan ta.

Jeg er blitt 35 aar naa, og vet dere hva?

Alt som kommer til oss de neste aarene er velkomment, saa enkelt som det. Og det vet vi, og det holder lenge. Koster meg ikke kalorien aa si noe halvspydig til dem som blander seg... Get at life, sier jeg.

Lykke til, jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...