Gå til innhold

November: Sluttet tvert å godta brystet. Noen andre som har opplevd det?


To gutter og en jente

Anbefalte innlegg

Hei!

Fredag våknet jeg med ufattelig vondt i brystene, spesielt det ene. Forstod straks at det var begynnende betennelse, men forsøkte å tømme meg ofte. Lillejenta ble samtidig syk (veldig tett i nesen og feber) og nektet å spise. Stresset ikke så mye da, men da hun fremdeles ikke ville ha lørdagen, prøvde jeg til slutt med flaske. Den tok hun fint. Tenkte det antakelig var pga den tette nesen, og forsøkte pupp etterpå, men hun har kun godtatt det en gang natt til lørdag og en gang i går morges. Har derfor måttet gi henne flaske til alle måltider. Har ikke betennelse lenger, og har derfor pumpet meg for å gi flaske. Men hun vil ikke ha melken min på flaske heller. Smaker den vondt rett og slett? Merker at det knapt er melk igjen. Bør jeg pumpe meg for å holde oppe produksjonen, i håp om at hun tar brystet igjen. Eller er det håpet ute? Hva med å gi det på flaske? Er det bare mye arbeid og lite vits? Noen med erfaring?

Hilsen en som hadde håpet å amme til hun var 1 år.............

 

PS Hun er ike spesielt tett lenger. Kun litt hoste.. Så hun burde klare å suge nå iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Heisann! Jeg opplevde det med min barn nr. 1. Hun fullammet jeg i 6 mnd. også introduserte jeg henne til flaske og mme, også nesten på dagen da hun var 7 mnd. nektet hun å ta puppen min, prøvde i flere dager, men gav opp til slutt. Så hun fortsatte da bare med mme til hun var 10 mnd. og da var det slutt på det og gitt. Da var det bare kumelk som gjaldt. Det er jo verdt å prøve litt for å se om de tar puppen igjen, men man må jo ikke stresse livet av seg heller, da er det bedre å følge det barnet vil. Du har jo fått ammet de viktigste mnd. uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

Jeg prøvde med bryst til hvert måltid, og i løpet av en uke tok hun det for fullt igjen. Hender jeg må supplere med litt tillegg. Iallfall når vi er borte, for da er hu ikke interessert i annet enn flaske. Skal nemlig ha med seg ALT rundt seg.... Men ser ut som om jeg kan fortsette ammingen litt til, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...