Gå til innhold

Spørsmål vedr. hormonprøver.

Anbefalte innlegg

Hei ;)

Jeg er i gang med utredning. Har vært og tatt hormonprøver og ringte i dag inn for å sjekke resultatene på disse. Fikk ikke vite alle verdiene, men hun (legesekretæren) sa at jeg hadde forhøyede LH verdier - resultatet var 30 (vet ikke hva måleenheten er jeg..)- målt på dag 22 i syklusen. Hva er normalt å ha??? Hva kan være grunnen til forhøyede verdier???

Skal til gynekologen om noen uker og han skal gå gjennom prøveresultatene sammen med meg, men jeg vil jo vite nå !!!! Utålmodig???... jeg???.... nei ikke i det hele tatt ;)

Kjempeglad hvis noen vet noe om dette og tar seg tid til å svare ;)

Fortsetter under...

Hei! Jeg la inn en tråd om dette her for noen uker siden, men svært liten respons å få. Jeg hadde LH på 21 (tatt 5 dager før mensen kom. Den gangen var syklusen på 76 dager!) Alle de andre hormonprøvene var innenfor det normale.

Har ingen anelse hva som gjør det. Men leste litt at de med pcos kan ha forhøyet LH.

Har du noen tegn til det?? Jeg har noe uregelmessig mens og tanken på at jeg kan ha det har jo slått meg...

Hei Tutbotrollet ;)

Jeg har også tenkt tanken på pcos, men tror egentlig ikke at jeg har det. Har litt uregelmessige sykluser, de er fra 28 - 41 dager - men de fleste syklusene er stabile på 29-31 dager. Også har jeg liksom sett for meg at det har sammenheng med overvekt (jeg er tynn)... Men jeg har operert bort cyster tidligere, så det kan jo være at det er grunnen... hmmmmm.... Gruble, gruble... Men jeg vet ikke nok om det ;) Har tempet i en del sykluser nå - og ut fra temperaturene ser det ut til at jeg har EL hver mnd, men at lutealfasen er litt kort (rundt 10 dager).

Nå "gleder" jeg meg faktisk til å få vært hos gynekologen og sjekket ut nærmere der. Håper det finnes en vidunderkur som gjør meg gravid med en gang ;)

Fikk du noen "tolkning" av ditt resultat fra legen? Eller fikk du det bare lest opp uten nærmere forklaring. Jeg leste meg frem til på nettet at LH verdien skulle være under 13 i lutealfasen.

nei, har ikke vært hos legen etter at jeg fikk prøvesvarene sendt hjem. men skal til gyn nå i mai og tar med prøvesvarene dit

har stort sett hatt syklus på rundt 32 dager det siste året, men et par ganger den har kommet seint. den ene gangen bare 3 uker for seint, men nå sist var den på 76 dager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...