Gå til innhold

hva kan det vere?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Dette bør du virkelig få sjekka opp med EN gang! Ikke for å skremme deg, men hvis det er utenfor livmor, så kan det være farlig! Hvor lang på vei var du da du begynte å blø? Jeg hadde en exu (utenfor livmor) i uke 7-8, men begynte å blø før det, i uke 6 ca, lyserød, sparsom blødning. Trodde jeg hadde en SA, men legen fant tilfeldigvis et embryo i den ene egglederen min. Jeg hadde ikke voldsomme smerter, slik en ofte hører om. Hvis du får kjempevondt, må du ringe til sykehuset med en gang, da kan egglederen ha sprukket, og du kan få store indre blødninger. Heldigvis overlever de aller fleste i dag, da de blir hasteopererte, og blodet blir fjernet fra buken. Hvis det blir oppdaget i tide, er det ikke så dramatisk heldigvis. I beste fall kan kroppen ordne opp selv, og i "verste" fall må du fjerne den eggelederen som spiren har slått seg ned i. Det måtte jeg, men er allerede gravid igjen nå 3 måneder etterpå. (5 uker på vei).

Igjen: Du bør absolutt få sjekka dette opp! Håper det ikke er exu, men at det er hormonene som tuller med deg etter SA. Det kan jo også bare være at det er litt rester igjen i livmoren, og at du burde fått en skikkelig utskrapning.

Lykke til! Håper du skriver hvordan det går med deg.

Uff, nå fikk jeg dårlig samvittighet. Ikke meningen å skremme deg! Men exu skal tas alvorlig og er potensielt farlig ubehandla. Bra du skal inn på sykehuset i morgen! Da tar de nok blodprøver som måler hcg nivåene over noen dager. Da ser de om alt er normalt eller ei. Exu KAN gå over av seg selv også i bestefall. Håper på det beste for deg!

Mine smerter var ganske diffuse, utenom noen plutselige "knivstikk" i siden som varte i et par min. av og på da jeg var 6 uker på vei. Det kan ha vært egglederen som sprakk litt da. I dagene etterpå hadde jeg småblødninger, og tok etterhvert kontakt med lege som konstaterte exu etter møysommelig leting med ultralydapparatet. Smertene kan beskrives som "murringer" i magen, og litt vondt i korsryggen. Det ble verre når jeg bøyde meg fremover.

Håper du får en rask avklaring på hva blødningene dine skyldes! Skal tenke på deg i morgen.

Annonse

Hei igjen! Så synd at du måtte gå gjennom dette. Det er helt pyton. Håper du ikke har mye vondt nå etter operasjonen, og husk at du kan ta smertestillende med god samvittighet.

Når det gjelder sex etter en lap., så fikk jeg beskjed om å vente til jeg hadde sluttet å blø. Det tok en drøy uke for meg. Legene sa mye forskjellig, og det har de sikkert gjort til deg også, når det gjelder å prøve igjen etter en exu. Konklusjonen jeg trakk, er at en ikke blir gravid før kroppen er klar igjen for det, og det kan ta et par måneder for den er helt a jour igjen/mens og eggløsning har normalisert seg. Jeg så ingen grunn til å vente, så lenge jeg var klar både fysisk og psykisk for en ny graviditet. Og nå sitter jeg her og er i uke 6 :-)

Bare spør hvis det er noe du lurer på. Vi som har opplevd exu er (heldigvis) i mindretall på disse sidene, og husker at jeg lurte på masse i etterkant. Lykke til videre!!!

klem fra

Hei. Legene nevnte ikke noe om sex til meg. Jeg hadde selv veldig vondt i livmortappen etter operasjonen.. de hadde visst satt en tang på den.. så jeg klarte ikke ha sex på 2 uker.

Når det gjelder å bære tungt, så fikk jeg beskjed om 4 uker. Jenta mi er 20 kg og det mente legene var ALT for tungt å bære.

Jeg endte med infeksjon i et av sårene så jeg måtte opereres på nytt 2 dager etter første inngrep, fikk lungebetennelse etter 2. operasjon, så kan hende det hele tok litt lengre tid for meg siden kroppen ble så svekket.

Jeg var på sykehuset i til sammen 1,5 uker..

Ang det å prøve igjen så fikk jeg ingen restriksjoner på dette heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...