Gå til innhold

Blå blomster??/ideer til bordpynting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hva med hvite blomster?

det jeg gjorde var å kjøpe små blomsterkrukker som jeg malte sølv, satte de opp ned og hadde en hvit rose i hullet:)

har bilder her

http://www.dinbaby.com/content/view/thumbnail_user/453784/offset/8

går jo an å male krukkene blå istedet:)

Gjest Ut på tur

Det finnes noen blå blomster med "bjeller" på, var masse av dem å få kjøpt "på rot" til påske. Tror de blomstrer ute mye seinere. Husker ikke hva de heter men de veit det helt sikkert i blomsterbutikken :)

Jeg ville ellers bare spurt i blomsterbutikken hva de eventuelt kunne oppdrive. Det finnes 100% sikkert noe blått :)

Men det er klart at her kan jo pris bli en faktor om man er uheldig

Hvitveis og blåveis!! hehe.

Jeg skal også døpe 20.mai!

Skal ha hvite roser.

Kjøt mange sånne vaser til å ha 1-2 roser i, også skal jeg putte dem oppi der og knyte på lyseblå sløyfer enten på rosene eller på vasene.

Noe som er enkelt til pynting av bordene, er å kjøpe/ eller se hva man har av glass skåler, sylindre etz. fyll i med vann, flytelys i blått kanskje, noen blå'e stener/sand og blomsterhoder av hvite orkide'er eller krysantemum.. kanskje farge vannet med blå farge.. Det er lite blomster generelt av blått å få tak i. Enklere å bruke tilbehøret i blått og pynte med andre farger i blomster.. En lite tips, men UTROLIG enkelt.. Noe du kan få svigermor til å gjøre ... :-)

Annonse

vi skal også ha dåp 20.mai og har i den anledning kjøpt blanke flasker som jeg skal sette en hvit gerbera i hver.Kjøper dem i bunt til 100,- og har kjøpt farge til å ha i vannet slik at det blir turkis... hvit duk med turkis, nesten gjennomsiktig løper og sprer litt gullhjerter vilkårlig rundt da serviset er hvitt m gull.. men nå liker jeg det enkle og fant ut etter mye prøving at dette ble best m tanke på at det skal være plass til asjetter og slikt også...

Søsteren min brukte perleblomster som hun plantet (satte løken i jord, altså) i smale glassvaser i forskjellige høyder og plasserte i grupper på tre og tre vaser bortover bordet. Dekket jorden med mose og la noen glass-"isbiter" (passet godt om vinteren) oppå. Ble veldig stilig og passet godt til barnedåp. Men dette var i februar, tror jeg. Kanskje det ikke er perleblomster i mai...?

Jeg får min morfar til å lage en oppsats, for han er gartner, men sliter med porddekorasjoner:( Har kjøpt lys, og har duk, men vil ha noe mer.. skal døpe 13 mai, og har leid lokale i kirken, men får ikke se lokalet før på fredag, og har da dårlig tid på å finne annen dekorasjon.. hmmm.. har lyst å gjøre det kjempe fint:) Ville kjøpe sånn kake med bilde av han på, men ble for dyrt:(

• 2 uker senere...

I helgen var jeg med å pyntet bordene i konfirmasjonen til broren min, vi brukte da to reagensrør som vi fyllte med turkis vann (kjøper dråper til å farge vannet med i blomsterbutikker). I hvert rør sto en blomst + 3 grønne "strå". Med turkise t-lys holdere og turkise lys i høye lysestaker ble dette veldig flott! Og ikke minst billig :) 20,- pr blomst og 5,- pr strå..

Når vi døpte veslejenta vår bestillte vi oppsatser. Ble veldig fine! Men dyre.. I tillegg hadde vi sølvlysestaker med cerise lys + en "sia" prinsesse på bordene. Hadde også kjøpt sengehimmel i rosatyll på jysk til 60,- som vi klippet til og hadde i midten på hvert bord (vi hadde runde bord i dåpen) Disse hadde prinsessekroner spredd rundt på tyllen... Fikk veldig mye skryt for pynten!

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...