Gå til innhold

Bli gravid etter pillen

Anbefalte innlegg

Jeg har pcos og har ett barn fra før, han ble til på første forsøk (om jeg husker riktig) og det etter jeg slutta på pillen. Viste ikke om pcos da og er ikke helt sikker på om pillen kunne forårsaket graviditeten. i 2002 prøvde jeg og barnefaren på en til, men slik gikk det ikke, testet mye og målte tempten og kurvene viste FÅ eggløsninger og når de kom så kom de på dag 26 og mens på dag 30-32. Det jeg lurer på nå er, kan man bli gravid etter pilleslutt med pcos? eller var mitt første barn ren flaks?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9098235-bli-gravid-etter-pillen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

p piller brukes for at det ikke skal modnes/halv-modnes flere egge i eggstokkene....det er disse som skaper cystene..... eggstokker uten cyster er "friskere" enn med masse cyster....derfor kan p pillebruk gjøre at man ved å gi eggstokkene en pause i modningen av nye egg kan være mere fertil etterpå. men det brukes mest for å forebygge dannelse av cyster. vet ikke om sjansen for full modning med eggløsning øker etter en p pille-kur sånn egentlig, men man får stoppet den negative syklusen en stund.....om ikke annet...

cystene er egg som ikke blir stående igjen i eggstokkene pga ufullstendig modning....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...