Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Var og veide vesla idag og hun hadde bare lagt på seg 90 gr på en uke. Da får jeg litt angst for de andre ukene har hun lagt på seg mellom 160-220 gr. Er det veldig lite med 90 gr? Hun er 7 uker gammel. Føler liksom at der mindre melk og hun skriker hver gang vi skal amme på dagtid. HVER eneste gang er det et stress uten like å amme for hun bare skriker. Dette har hun gjort i mange uker nå. Kan jeg da ha lite melk. Jeg ammer jo hele tiden så burde hatt masse melk.

Setter pris på svar.:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig viktig å vite at vekt går i rykk og napp. - og det er helheten som teller.

90 gram på en uke ikke unormalt- men siden vektoppgangen har vært så bra før skal du slappe av. Det er ikke nødvendig å veie hver uke om det ikke er en spesiell grunn.

Jeg tror du bør ta direkte kontakt med en ammehjelper for å finne ut hvofor dere sliter....

les f eks på ammehjelpen.no - se om du finner gode råd der

forøvrig er gjennomsnittelig vektoppgang 120-210 gram pr uke- dvs at noen uker kan barnet gå opp mye -andre uke lite eller stå stille.

Skrevet

Tusen takk for svar.

Jada jeg vet jo innerst inne at vekta går i rygg og napp. Det er bare så lett å bli opphengt i 90 gr.:) Åsså er det jo så lett og bli avhengig av den veiinga. Nei får amme videre og ikke tenke mer over det. Jeg skal ta kontakt med en ammehjelp ang. det andre problemet. Takk igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...