Alenemor til 2prinsesser Skrevet 25. april 2007 #1 Del Skrevet 25. april 2007 Er jo tidlig og alt det der, men jeg gruermeg så utrolig mye.. Selv om jeg har gjort det før. Eller kan jo være litt av grunnen til at frykten er der fortsatt... Jeg trodde at det kom til og gå bedre dette svangerskaået men nei. Når jeg gikk m tulla her, så gikk jeg og grudde meg i 9mnd. Konstant. Og INGEN tok meg seriøst, alle sa bare "Det er så vanlig og grue seg" "Alle gruer seg jo" "Det går så fint att" osv osv osv... Hver gang i 9mnd. Og når fødselen begynte så prøvde jeg jo og overbevise meg om at alt gikk bra osv osv... -Men for det første varte fødselen 27timer. -Epiduralen datt ut, fordi de hadde glemt og feste den -Ja det var så vondt at jeg trodde jeg skulle stryke med, (ja vet d gjelder de fleste) -Jeg taklet fødselen egentlig utrolig dårlig, og smertene enda dårligere. -Når tulla endelig kom, så pustet hun ikke -Kuvøse ble brakt inn -hun måtte på barneklinikken og jeg fikk ikke se henne før hun var 6timer gammel -Fikk kanyler i hodet og bena og henda. Fant ikke blodårene... Og sånn kan jeg holde på... Jeg syns rett og slett at fødselen og tiden etter var så utrolig grusom, at jeg vet ikke om jeg takler det en gang til. Og samtidig vil jeg ikke ha ks. Gjør d enkelt for meg selv ja... Og er ingen som vet at jeg føler det sån heller, for jeg vil ikke si det til noen, for enten så ler de, eller så tar de meg rett og slett ikke seriøst. Og det er så utrolig slitsomt. Hadde håper at jeg kanskje kunne kose meg LITT mer denne gangen, men frykten henger jo over meg. Og jeg er rett og slett livredd for fødselen og livredd for og si det til noen. Er så lei av og ikke bli tatt seriøst.... Hva gjør jeg?? Ja si det..... Ikke hjelper det at jeg sitter og griner for alt heller akkurat.... Off jeg er så sliten... Ble mye syting dette... Beklager det... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9097821-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re-ang-f%C3%B8dselen-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Odyssey Skrevet 25. april 2007 #2 Del Skrevet 25. april 2007 Hei.... Skjønner hvordan du har det... Ta kontakt med fødeavdelingen på ditt sykehus, vennen.. Det har ingenting å si at det er tidlig men dette er ting du sliter med og må få hjelp for.. Tidlig som mulig.. Vet så godt hvordan du har det... Jeg ville ikke føde og ikke ha ks.. Har nå slått meg til "ro" med ks men gruer meg veldig der også.. Helst vil jeg ha en normal fødsel men man vet jo aldri hvordan det blir.. Skjønner at forrige fødsel var vanskelig for deg.. Du må gjerne skrive mer om den om du vil det, hvis det hjelper.. Vil anbefale deg at du deler disse tankene med en jordmor som kan med dette å gjøre.. Dette skal jo ikke overskygge graviditeten.. Lykke til, dette klarer du.. Bare å skrive mer her om du vil :-) Klem fra Silje Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9097821-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re-ang-f%C3%B8dselen-jeg/#findComment-9098670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nimaline241757 Skrevet 25. april 2007 #3 Del Skrevet 25. april 2007 Nå må du passe deg for miang og de andre som "eier" denne siden! De har nemli bestemt at det er "forbudt" å legge inn fødselshistorier her! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9097821-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re-ang-f%C3%B8dselen-jeg/#findComment-9100073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Odyssey Skrevet 25. april 2007 #4 Del Skrevet 25. april 2007 Hei, miang her. Det er lov å legge ut fødselshistorier her? Vi spurte bare pent om dette kunne nevnes i overskrift eller tidlig i innlegg? Det er ikke for "vi som eier denne siden" sin del, men for de som titter innom og kan bli skremt av det. Her var historien uansett av relevans til HI's innlegg. Skjerp deg, Boolia, her prøver vi faktisk å holde en positiv tone. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9097821-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re-ang-f%C3%B8dselen-jeg/#findComment-9100375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guldamedgull Skrevet 25. april 2007 #5 Del Skrevet 25. april 2007 Vil først si noe til boolia. Det vi reagere litt på med fødselshistorier er de som forteller de for å si hvor dumme vi er som har fødselsangst og som tror de kurerer oss ved å fortelle akkurat sin historie. Men hvis det kan hjelpe deg med å bearbeida angsten så er det jo fritt fram. Les litt mer om hva vi mener før du slenger ut noe sånt!! Så til deg kjære HI! Først og fremst...ikke hør på de som kommer inn her som bare er nagative og tror vi sitter her og dyrker angsten vår! Det er ikke sant.Les tidligere innlegg. Vi vil veldig gjerne hjelpe:) Jeg har ekstrem fødselsangst og det føles fortsatt rart og si det for det blir liksom fnyst av. Blir ikke tatt seriøst osv. Men jeg har vært heldig. Jeg har fått snakket med de rette personene slik at jeg virkelig får bearbeidet min angst:) Og tro det eller ei, men det har hjelpe veldig å snakke med folk her inne. Miang er en kjempe jente som har vært gjennom det meste når det gjelder fødselsangst (Odyssey) Snakker med henne så og si daglig. Har jeg en dårlig dag så kan jeg si det uten å føle meg dum: Jeg er også så heldig at jeg hare en meget forståelsesfull venninne som jeg kan si alt til. Og sist men ikke minst: Verdens beste lege og verdens søteste jm som jobber på en av norges beste fødeklinikker. Jeg vet jo ikke hvor du kommer fra eller noe men... Hvis du vil Så kan du sende meg en post så kan du snakke uten at alle ser hva det er for noe. Jeg biter ikke:) og jeg forstår deg bedre enn du aner. Så slipper vi også dustete innlegg fra folk som nekter å forstå Gleder meg til å høre fra deg, og jeg vil veldig gjerne hjelpe deg hvis du vil. Og du...hvis det hjelper for angsten din så bare fortell din fødselshistorie:) Stooor klem fra Hetti Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9097821-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re-ang-f%C3%B8dselen-jeg/#findComment-9104620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 26. april 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 26. april 2007 Tusen takk jenter.. Jeg skal til legen om litt i overkant av en uke. Og da skal jeg nevne det for legen og håper hun tar meg seriøst, jeg blir helt kvalm bare av tanken på pg gå rundt og grue meg de neste 6mnd..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9097821-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re-ang-f%C3%B8dselen-jeg/#findComment-9105671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Odyssey Skrevet 26. april 2007 #7 Del Skrevet 26. april 2007 Ja, du MÅ få deg hjelp fort.. Jeg gikk 7 mnd og bare gruet meg Dette skal jo være så kjekt, dette klarer du vet du )) Hvis legen din ikke tar deg på alvor, så må du få tak i en annen, dette er for viktig til at de ikke skalh øre på deg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9097821-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re-ang-f%C3%B8dselen-jeg/#findComment-9106751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå