Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #1 Del Skrevet 25. april 2007 Hei. Jeg har en traumatisk fødsel bak meg. Der jeg selv fikk store skader og barnet mitt ble kritisk syk rett etter fødsel. (heldigvis uten men og helt frisk i dag). For meg er det ikke noe annet alternativ enn ks - men jeg sliter slik likevel. Gruer sinnsykt for keisersnitt. Så mye at jeg ikke gleder meg over graviditeten engang.. Enda jeg elsker barn og alltid har drømt om minst to barn. Noen med noen oppmuntrende ord der ute? Ellers veldig blid og glad... ;*/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9097518-gruer-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #2 Del Skrevet 25. april 2007 Vet ikke om jeg kan hjelpe deg, men jeg sliter veldig med angst i forholdt til fødsel, men jeg er førstegangs da. Alså jeg tåler ikke tanken på vanelig fødsel engang. Og jeg ønsker ks. Jeg har gått og gruet meg hele svangerskape på åssen ungen skal ut, men jeg har bestemmt meg for ks. Og jeg gruer meg ekstremt mye til det også.Men tenk på det sånn man ligger der bedøvet skjenner INGENTING, og etter noen få min ser du babyen din=) Tror ikke helt man tenker at man ligger der da (vet jo ikke aldri hvert igjennom det før) Men tror tankene dine ligger kun hos babyen mens du syr =) Ca på en time er det hele over og du har fått en baby, det er jo hvert det . Men uansett jeg tenker på at jeg ikke kommer til og ha noen smerter og at ungen er ute på noen få min. MAn hører så og si aldri noe skummelt om ks, det går som regel ALLTID bra. Legene er utrolig flinke i dag. Prøv heller og tenk positivt og heller ta ks som det kommer, Sånn tenker jeg og da går det mye bedre =) LYkke til =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9097518-gruer-meg/#findComment-9100062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Rullegardina 28.05 Skrevet 25. april 2007 #3 Del Skrevet 25. april 2007 Har samme opplevelse som deg fra forrige fødsel (skader på meg og barnet). Jeg ble lettet med det samme jeg fikk innvilget keisersnitt, men er litt bekymret, likevel. Men jeg kan ikke si at jeg gruer meg heller Gleder meg heldigvis mest og har endelig klart å begynne å tenke på tiden etter fødselen Har stor tiltro til at det skal gå bra. Det hadde jeg forøvrig også ved forrige vaginale fødsel. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si for å oppmuntre deg. Du er jo sikkert klar over hva et keisersnitt innebærer og all statistikken rundt det - dvs at det går stort sett bra. Men det er kanskje ikke mer beroligende enn at vaginale fødseler også stort sett går bra - og at vi var noen av de uheldige... Kanskje du bør få hjelp til å finne ut hva du egentlig er redd for i forb med keisersnittet? Kanskje du er generelt redd for forløsningssituasjonen etter forrige fødsel? Aner dessverre ikke hvordan jeg skal hjelpe deg, men lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9097518-gruer-meg/#findComment-9100729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå