Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det jeg hvertfall har erfart, er først å finne ut om noen har noe form for mat-allergi. Ellers syns jeg en muffins til hvert barn er ok bursdagmat til barn i bhg. Kanskje du kan bake noe, og lage noe kult. F.eks. blande farger i melisglassuren på muffinsene. Grønn til gutter og rosa til jenter...??

At noen tar med mat i bøtte og spann når barna har bursdag, syns jeg er å overdrive. I mange bhg forkusere dem veldig på sunn mat. Har barna bursdag, er det seff. greit å ta med noe, men helst ikke overdrive.

Det med muffins er bare et forslag. Du kan seff. ta med det du vil. Det er jo sønnen din sin bursdag. Men hør først med bhg, hva slags regler dem har. Alltid greit å vite.

Jeg så et forslag som jeg likte godt;

lag "grillspyd" med ulike typer frukt og med en og annen marshmallows (eller hvordan det nå enn skrives...) innimellom. De fleste unger er jo glade i frukt, og på denne måten blir det ikke så mye sukker (bortsett fra fruktsukkeret, da). Jeg tror jeg kommer til å gå for denne varianten, når mini fyller 3 i august.

Andre jeg kjenner har laget gelé i en morsom form og sendt med vaniljesaus. Passer for dem som ikke er så glade i å bake! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...