Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kva er det vanlipå bursdg å sende med barna i barnehagendagen???

Har ein gut som blir tre år, og det er første bursdagen der.

Skrevet

Det jeg hvertfall har erfart, er først å finne ut om noen har noe form for mat-allergi. Ellers syns jeg en muffins til hvert barn er ok bursdagmat til barn i bhg. Kanskje du kan bake noe, og lage noe kult. F.eks. blande farger i melisglassuren på muffinsene. Grønn til gutter og rosa til jenter...??

Skrevet

Godt råd det med allergi.. Tenkte ikkje på det.. Takk...

Muffins er kjekt. Det er nok med berre det??? Synest nokre har med seg mat i bøtter og spann....

Skrevet

At noen tar med mat i bøtte og spann når barna har bursdag, syns jeg er å overdrive. I mange bhg forkusere dem veldig på sunn mat. Har barna bursdag, er det seff. greit å ta med noe, men helst ikke overdrive.

Det med muffins er bare et forslag. Du kan seff. ta med det du vil. Det er jo sønnen din sin bursdag. Men hør først med bhg, hva slags regler dem har. Alltid greit å vite.

Skrevet

Forresten....gratulere til gutten din :)

Skrevet

Jeg så et forslag som jeg likte godt;

lag "grillspyd" med ulike typer frukt og med en og annen marshmallows (eller hvordan det nå enn skrives...) innimellom. De fleste unger er jo glade i frukt, og på denne måten blir det ikke så mye sukker (bortsett fra fruktsukkeret, da). Jeg tror jeg kommer til å gå for denne varianten, når mini fyller 3 i august.

Andre jeg kjenner har laget gelé i en morsom form og sendt med vaniljesaus. Passer for dem som ikke er så glade i å bake! :)

Skrevet

Marshmallows er vel omtrent bare rent sukker... Jeg lagde pizzaboller. Lages som rullekake - bare med pizzadeig og fyll. Skjæres opp i skiver. tok med rullen til barnehagen og skjærte opp der. De stekte rett før lunsj - var kjempepopulært!

Skrevet

Funker sikkert uten marshmollows også, da.! ;)

Skrevet

Sånt er veldig greit å spørre personalet i bhg om. Noen bhg vil ikke ha noe søtt servert der og andre synes det er ok. Klart de kan jo ikke diktere hva du skal gjøre, men det er smart å være litt samkjørt med de andre mødrene:)

Skrevet

Det var en supert forslag. Sønnen min fyller 3 år til høsten, og jeg har allerede tenkt på hva jeg skal ta med til han i bhg den dagen han fyller år.

Dette er jo supert ide!!

Skrevet

Supert ide det med frukt på grillspyd. Jeg vet hvertfall at alle barna i avd. til sønnen min ikke har noe form for allergi for noen type frukt.

Den skal jeg bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...