Gå til innhold

Rene fødselen.....

nicco

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med treg mage når jeg er gravid, og i tillegg må jeg nå ta jern, noe som gjør det ennå verre. Etter en uke med jerntabletter er jeg nå helt ferdig nedentil. Har holdt på med avføringstabletter og klyster i dag, før det endelig løsnet. Så nå kommer vel hemoridene også, blør allerede litt. Åreknutene begynner nå ved endetarmen og føler meg hoven og har rett og slett vondt.

Jeg har vel bare to valg: fortsette som nå med tabletter og klyster i kombinasjon med jerntabletter, eller få jernsprøyter.

Hvis noen lurer: ja, jeg har prøvd alt annet, biola, linfrø, youghurt, svisker, rosiner, benefiber....osv.osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner etter at jeg har lest innlegget ditt at jeg egentlig ikke skal klage på min trege mage.

Har det heldigvis ikke så fælt som deg, selv om det er utrolig uvant å ha det på denne måten. Så her blir det mye svisker,lakris og youghert.

Ett tips som er mer effektivt en noen slags klyster; spis en pakke/pose med sukkerfri goddis - kan love deg en effekt uten like. Men desverre ikke en behagelig opplevelse hehe

Glemte meg helt av på lørdag og spise en pakke sukkerfri colaflasker, gjett om det ble springing på kvelden/natta.

Skrevet

Et godt tips som funket bra for meg er: KAFFE, hvis du liker det da.

ta en kopp kaffe, eller flere om morgenen så løsner det utover dagen.

Lykke til

Klem

Skrevet

Ja, kaffe er supert, men desverre klarer jeg ikke lukta engang.....savner virkelig den kaffekoppen etter maten. Men lysten kommer vel tilbake.

Skrevet

*hvisker et lite tips i øret til nicco* prøv tyggis..... fungerer som bare det.... jeg lover :-)

ellers så kjenner jeg til problemet, veldig kjedelig problem......

Skrevet

Ricola urtedrops får fart på sakene! Til og med advarsel på pakken "Stort inntak har lakserende effekt"!

Skrevet

Det høres kjipt ut Nicco. I hverdagen er det lett å glemme de enkle ting, som plutselig kan bli veldig frustrerende når det ikke går som normalt.

Det er et svensk uttrykk som går noe sånt som:

"Den som sier at sex er det beste i verden har aldri vært skikkelig skitnødig." Men du er sikkert ikke helt enig i det akkurat nå, siden "lettelsen" ikke kommer som den skal.

Håper noen av de andre kjerringrådene hjelper.

• 5 uker senere...
Skrevet

En til to aprikoser pleier alltid å ha umiddelbare effekter på meg! Nesten farlig å fristes til å spise tre stk....

Skrevet

Jeg vet sånn noenlunde hvordan du har det nicco. Jeg nekter å ta jerntabletter av den grunn. So far soo good sier jeg mht jern lagre..... Har vært riktig flink og spist mye jernholdig mat, broccoli, advocado mm. Jeg ville gått for jectofer om jeg var deg. For meg er det helt touch and god hva hemorider angår...... Har ingen blødende eller verkende sådanne pt. Holder det kanskje litt i sjakk med alcos anal, vet ikke!!!

Jeg klarer nå kaffen jeg da, heldigvis!!!

Lykke til nicco

Skrevet

Hei nicco, føler med deg. Skjønner hvordan du har det, har det samme problemet selv. Du nevte avføringstabletter, hvilket merker bruker du? Har hørt at man ikke skal bruke slike tabletter når man er gravid. Men noen ganger kan man ikke la være. Takk for svar.

God helg og lykke til med alle tipsene.

Skrevet

Jeg har brukt Pursenid og Toilax. Jeg vet jeg ikke bør bruke det, og har også blitt nektet kjøp ved disken på apoteket, følte meg LITT dum da.....Men her er det ikke snakk om å ha litt treg mage liksom. Det er også snakk om å ha prøvd ALT annet først.

Nå har det imidlertid snudd seg til løs avføring, slik jeg pleier å ha. Legene tror jeg har problemer med opptak av næring gjennom tarmen fordi jeg lider av B12 mangel, og det stemmer nok med min opplevelse. Jeg har stort sett alltid diare hvis jeg ikke er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...