Gå til innhold

Sopp??

Caker*fikk to babyer 21.06.06*

Anbefalte innlegg

Min lille gutt har helt siden han ble født egentlig vært plaget med rød og "fuktig" hud, i området på halsen og under haka. På NEO avdelinga på sykehuset sa de at vi måtte være flinke å vaske godt, og tørke det godt, og at det kom av at det kom til lite luft der. De anbefalte å ikke smøre det med noe, for da kom det jo alltid til å være fuktig der. De mente det kom til å gå over når han ble større, og begynte å ligge på magen og strekke hals.

Vi kom endelig hjem fra sykehuset, og han ble nok litt bedre. Vi var flinke og vasket og tørket halsområdet ofte.

Så ble det bare mer og mer av det, og vi gikk til apoteket, og de anbefalte A-Derma sin Exomega. Og en type spray som skulle lage beskyttelseshinne sånn at ikke huden gnikket mot hverandre. Men ettersom lille vennen her har MEGET bestemte meninger, og ikke syns det er noe ålreit at vi haler og drar i haka og skuldrene for å få smurt så er dette ikke noe lett lenger.

Så var vi hos helsesøstra, og hun sa helt bestemt at dette var sopp. Det var runde, røde flekker, og sa at vi skulle kjøpe Daktacort. Dette tok både sopp og evt eksem. Han responderte VELDIG bra på denne kremen, så det er helt sikkert sopp han har.

Og da er mitt spørsmål.... hva kommer sopp av??? Vi har jo hele tiden vært så flinke til å vaske og tørke han.. Håper noen kan svare meg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9095771-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei... kan vel egentlig ikke svare på det du spør om men storesøster her i huset er også plaget med eksem rundt munnen som vi ikke helt har klart å få behandlet tidligere.

Voksentoppen ga oss behandlings program med Dactakort i perioder hvor det blusser.

Egentlig ganske morsomt ettersom dette er en krem for å bekjempe forsopp :-)

Vi fikk denne på hvit resept.

Vi har nå fått prøvd denne ut og den virker veldig effektivt.

Siw

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9095771-sopp/#findComment-9095913
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...