Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mente å ha lest/hørt at de har funnet ut at de parabenene som finnes i kosmetikk/såper/kremer ikke er så farlig som først antatt?

Lurer bare på hvordan vi klarte å vokse opp, jeg... (født 1973)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amen til det. Født 1976, og er ganske sikker på at jeg ble smurt med spenol!!! og den krukka med krem fra Natusan!! (skrekk og gru). Forøvrig hadde jeg foreldre som både røkte (rullings), drakk kaffe OG spiste jordbær og spekemat.

Jada, jeg vet at det skjedde mer uforklarlige ting den gang, (dødlighet, missdannelser osv) og at vi i dag vet bedre. Men kanskje vet vi FOR mye???

Skrevet

Akkurat hva jeg mente.

Selvfølgelig ønsker vi det beste for barna våre, men la oss for all del ikke bli fullstendig hysteriske...

Skrevet

Ja, er det ikke rart?

Tror også vi vet for mye i dag... Det er vel ikke rart man blir hysterisk, når plutselig alt man har brukt i årevis plutselig er farlig, og man må lese på alt av etiketter for å se hva det inneholder...

Nei, folkens, det er livsfarlig å leve... Man dør garantert av det...

Skrevet

godt å lese at det ikke bare er meg som IKKE blir helt hysterisk, hehe...

Skrevet

farlig å leve vi kan jo dø av det!!

Er helt enig med dere ,jeg er født i `75 og er kommet til verden av ei mor som både røyka rullings,og attpåtil ble jeg smurt inn med tonnevis av spenol: Har så vidt jeg vet ikke tatt skade av det gitt,er tilogmed kapabel til å føde barn selv,nå 36 uker på vei med 3 mann.

Det at vi vet for mye i dag er ikke bare positivt spør du meg,slikt skaper skremselspropaganda og unødig engstelse av mange.Og da særlig for førstegangsfødende.Herregud,skulle jeg ha født førstemann i dag hadde jeg vært nervevrak.Ser bare hvor mye som er blitt SÅÅÅ farlig å både spise og smøre seg med etter jeg gikk gravid sist,og det er 7 år siden.Latterlig at det er blitt slik,alt er uansett med måte.snakker ikke om alkohol selvfølgelig,men alt det andre som er så skummelt

Skrevet

uff ja e heilt enig...gikk gravid for 8 år sia...var ikkje sånn da.... ikkje rart folk blir hysteriske vettø når det står om så mye som e farlig/skadelig...

lev som før minus røyk/alkohol o.l da :-) :-)

• 4 år senere...
Skrevet

Man burde kanskje få øynene opp på andre ting enn parabener. Det er jo også forskjellige parabener...methylparaben er jo utvunnet av naturlige råstoffer som blåbær...finnes i bl.a ost etc. Hva med de nye stoffene de "parabenfri" kremene bruker i stedet som phenoxyethanol og ethylexylglycerin...dette har vist seg at Food and drug administration FAD har gått ut med sterke advarsler mot...de er svært hud irriterende i små mengder samt kan skade nervetrådene ref. http://truthinaging.com/body/fda-warning-on-phenoxyethanol

dette synes jeg er mer stressende å tenke på enn noen stoffer jeg får i meg eller ungene får i seg i maten vi spiser. EU komisjonen har jo godkjent methylparaben og ethylparaben og det er gjort mange tester på disse stoffene som viser at det er trygt...men de andre stoffene phenoxyethanol og ethylexylglycerin har de kun gjort få tester på og de viser seg å være skikkelig ille...

hilsen frustrert 3 barnsmor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...