Gå til innhold

8 måneder og vil KUN spise selv!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min datter på 8 måneder har skikkelig matnekt om dagen. Det eneste jeg får i henne er ting hun får sitte og spise selv. Men det begrenser seg jo stort sett til frukt og brød. Noen råd? Hun nekter å la seg mate med skje. Hvis jeg setter en tallerken med noe foran henne, kastes det bare rundt omkring. Får pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og når jeg sier spise selv, mener jeg sitte og holde i selv, putte i munnen selv og ta biter av. Nå sitter hun og spiser plomme. Er ganske koordinert, så hun holder et godt tak og jafser i seg og tygger. Men hun kan jo ikke gjøre dette med all mat. Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin spiser middag selv (litt i munnen mye på gulvet og i håret), da legger jeg bare litt foran han og så bruker han fingrene til å putte i munnen og diverse plasser. Men hvis hun ikke vil spise noe annet enn brød og frukt en stund er jo det helt i orden. Gikk noen uker der Martin nekta å spise noe annet enn brød og frukt og han har jaggu overlevd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben :)

 

Koke grønnsaker, potetbiter, pasta, kjøttdeig. Det er faktisk masse middag du kan "lage" til poden som h*n kan spise selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...