Gå til innhold

Dilemma,- kan noen gi oss råd?

Anbefalte innlegg

Jeg leser av innleggene her noen sammenligninger mellom Stork og Nordica, og lurer på om det for vår del vil være lurt å skifte klinikk, for å maksimere mine sjanser for å bli gravid. Jeg er over 40 år, og tenker at jeg må gjøre alt jeg kan for å forbedre de sjansene jeg har til å bli gravid. Vi har hatt ett forsøk på Stork, og skal ned igjen til helgen for andre forsøk. Men jeg synes det er komplisert dette med eggløsningen og eksakthet, og får en følelse av "long shot in the dark" :-D.

Samtidig fikk jeg veldig en følelse av at "noe skjedde" sist jeg var på Stork, jeg fikk ømme bryster, var trøtt og "rar", men mensen kom akkurat da den skulle. Jeg hadde noen rare blødninger før mensen, noe som er uvanlig for meg.

Når jeg leser det som blir skrevet om Nordica blir jeg litt "besnæret" av tanker om en bedre oppfølgning, kontroll av livmor/slimhinner, antall egg i nåværende syklus osv. Et spørsmål om dette er; har noen av dere erfaring med å bytte klinikk underveis, hentes da sæden fra Stork til Nordica? :-o Vi har nemlig kjøpt ti doser, vi regner med at dette tar tid.

neste spørsmål er om bruk av gynokolog her i Norge. Vi har satset på kun eggløsningstester (etter at alle fertilitetsundersøkelser er gjort hos gyn her i Oslo) før vi har resit til Danmark, har noen erfaring med å bruke gyn mer aktivt før avreise, vil det gi bedre kontroll og muligheter?

I forhold til at egget ikke fester seg; -kvinner jeg kjenner som har gjort IVF har fått en "gel" av noe slag fra sin gynokolog, som skulle hjelpe slimhinnen på noen måten. Er det noen som kjenner til dette?

Mange spørsmål...er takknemlig for alle svar...:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9093027-dilemma-kan-noen-gi-oss-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har bare to råd:

Bruk gynekolog i Norge sånn at du vet at det er et egg der før du drar. Det blir dessverre flere og flere dårlig sykluser med alderen.

Gå over til Nordica. Lindenberg virker veldig flink. De er så herlig sikre der. De sjekker forholdene og kan eventuelt råde deg til alternativ behandling.

Hvis jeg hadde vært der fra første stund, tror jeg jeg hadde gått for ivf på et mye tidligere tidspunkt. Spesielt fordi det reduserer faren for abort. Jeg kunne betalt med enn et ivf-forsøk på alle de bomturene jeg har hatt til Stork i løpet av det siste året.

Jeg vet dessverre ikke noe om reservasjon av donorstråd. Jeg tar bare det jeg får hver gang, jeg :o)

Lykke til :o)

Vi har brukt Stork og er veldig fornøyde med dem. Jeg skjønner ikke helt hva som skal være så fantastisk mye bedre med Nordica. Det høres ut som om forskjellen er at de tar en gyn undersøkelse du like godt kan ta her i Norge.

Jeg/vi brukte to forsøk på å bli gravid. Første gangen dro vi da eggløsningstesten ble positiv. Ble ikke gravid til tross for at jeg kjente et hvert symptom på at jeg skulle ha blitt det.

Andre gangen dro vi til gynekolog dagen før. Der fikk vi fikk bekreftet at eggposen var stor og fin og at slimhinnen så bra ut. Så satte vi en eggløsningssprøyte og dro ned dagen etter.

Så heldig du har vært :o)

Jeg har vært 5 ganger på Stork og blitt gravid den ene gangen. Jeg trives veldig godt der, jeg. Det går ikke på det. Jeg har og alltid hatt et tett samarbeid med gynekolog her i Norge. Men, hun er ikke ekspert på området slik Dr. Lindenberg er. Han gjør ikke annet. Alt han sa om eggets utvikling stemte på en prikk enda jeg var i sterk tvil grunnet det jeg har lært på Stork. Det finnes selvføglelig slike gynekologer i Norge også, men det er dessverre svært få av oss som "slipper inn" til dem.

Det viktigste er at alle drar dit de føler seg tryggest, om det er Stork, Nordica eller et helt annet sted skal ikke jeg legge meg borti. Jeg ønsker bare å dele den positive opplevelsen jeg har hatt med Nordica.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...