Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal tro... håper noen vet!!??


chick28 blir trebarnsmamma=)

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et veldig svakt kryss på mandag, tok en til for å være sikker og fikk samme resultat.

I går tok jeg en til og ene streken varblitt litt bredere men fortsatt svakt. Og i dager den enda svakere...

Jeg begynner å bli litt nærvøs for om det ikke er noe der eller??

Skal ikke hcg mengden dobles fra dag til dag nå? en periode??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen får sterkere og sterkere tester, men ikke alle. Jeg tror hcg-verdiene skla dobles etter to dager, men det er ikke sikkert at testene fanger opp dette. Hvis du er usikker anbefaler jeg deg å få målt hcg-verdiene hos legen, da kan du se om de stiger som normalt.

 

 

Jeg kopierte dette fra pernille.info (som er en veldig grei nettside):

 

"Hvis streken er enda svakere på en ny test, betyr det noe? Burde den bli sterkere?

Ikke nødvendigvis. Generelt sett vil positive teststreker bli sterkere når det er en større mengde hCG tilstede, men ikke alltid. Noen tester inneholder mer eller mindre farge, noe som kun betyr at det er mindre eller mer farge som kan feste seg til reagensmiddelet. Noen tester er mer eller mindre sensitive - til og med to tester i samme eske kan ha stort sprik i sensitivitetsnivåene. Urinen kan også ha mer eller mindre hCG alt avhengig av om man har spist og drukket, og hvor lenge det er siden siste dobesøk.

 

Det er ellers viktig å huske at en graviditetstest ikke forteller HVOR gravid man er, den bare forteller om man er gravid eller ikke. Har testen en strek i resultatvinduet, så er man gravid.

Noen kvinner som har tidlige aborter opplever dog at strekene er svakere eller forsvinner fullstendig, men dette er ingen garanti for at man vil miste eller at noe annet er galt. Er man i tvil bør man kontakte lege og få målt kvantitativt hCG i blod"

 

 

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...