Gå til innhold

Vi fikk ikke av puta i dag...

Anbefalte innlegg

jeg er helt tom...

Ved fødsel var hofta umoden, vinklene fine, og det samme nå,etter 4mnds putebruk.. skjønner ingenting jeg.

Skal ha puta i 2 mnd til.. hva skjer om den ikke er bra etter 2 mnd til da?? gips??? herregud... da vet jeg ikke hva jeg gjør. ... klarer ikke å gå å grue meg for om hun må ha gips i 2 mnd til... jeg kommer til å bli innlagt!

Søren så skuffa jeg er nå!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9091337-vi-fikk-ikke-av-puta-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

åh, det var trist å høre lillemor! men de sa jo at hofta var bra, så årsaken til at du skal ha den på 2 mnd til er nok for å¨være helt på den sikre siden!

men syns det var veldig rart at du ikke fikk den av..og blir nok neppe snakk om noe gips da! det tror jeg ikke du burde bekymre deg for altså..

skjønner at det var en nedtur, men hun blir jo bra av dette her..

mange klemmer fra hannah og

nei, han sa ikke at den var bra, den var fortsatt umoden. vet ikke hvor mange barn med umoden hofte som må ha gips,men jeg vil heller være forberedt på det beste enn å bli like skuffa som jeg er nå:(

Er jo selvfølgelig positivt at hun en gang vil bli bra,men jeg gråter hver gang jeg tenker på all kosen og nærkontakten vi har mistet de første (og koseligste) 6 mnd av livet hennes...:(

Åh, jeg forstår deg så veldig veldig godt..jeg også var lei meg pga følte jeg mistet den nærheten med Hannah, men man mister den jo ikke helt da..

Ja, det er godt at vi mødre som får barn som ikke er helt friske har hverandre..jeg også har funnet veldig mye støtte her inne..Trodde ikke mine egne øyne da første gang jeg satt på internett og "oppdaget" dinbaby.com;)

Skjønner hva du mener med å frykte det verste slik at man ikke blir skuffet..men ikke la det gå så inn på deg at du kun tenker på puta og hofta, og glemmer å glede deg over datteren din..det ordner seg til slutt, og når du nå bruker puta i to mnd til slik at hofta blir holdt stabil så vil den helt sikkert modnes.. men kjenner den følelsen av å ikke vite - bare gå og vente og vente.. det ordner seg til slutt lillemor;)

Tusen takk for trøstende ord:) Jeg tenkte akkurat på samme måten med det samme hun fikk på puta, men det ga seg etterhvert så jeg får håpe det gjør det denne gangen også.Sofie får det ikke noe bedre av at jeg er lei meg, så jeg får vel bare prøve å holde motet oppe:)

Kan du noe om umoden hofte og alt det der? Jeg ble så sjokka at jeg fikk liksom ikke spurt legen om noe, annet enn at hvis det var den minste mistanke om at hun måtte ha på gips så ville jeg ha den på NÅ å ikke om 2 mnd.

Vi har slurva litt med puta den siste mnd; latt henne ligge på gulvet for å kunne rulle litt og få strekke på beina. Men nå er et stram linje i 2 mnd, KUN av ved stell.

Annonse

Nei, hjelper ikke sofie at mamma er lei seg..og den puta er nok mest irriterende for oss mødre..barna venner seg jo til den..og siden de fikk den på da de var ganske nyfødte så har de jo ikke noe å sammenligne med på en måte..må nesten bare tenke sånn, og det er jo sant!

Har lest mye om umodne hofter etter Hannah ble født med det ja..har vel lest og snakket om det HVER dag i 4,5 mnd..;)hehe, man blir jo veldig engasjert når det gjelder ens egne..

har lagt inn endel faktastoff her inne, kan dytte de opp til deg;)

Men hvordan var hofta på 6 ukers kontrollen og sånn da? er det normal bevegelighet i den? like hudfolder?

hvis det er noe du lurer på så bare spør, så kan jeg svare det jeg kan + forsøke å hente litt fakta..

Tuuusen takk for det:) har ikke fått lest ennå, men skal gjøre det så fort jeg har svart deg her.

Hun har ikke blitt testa for noe som helst. Hoftene ble tatt UL av etter fødsel, og røntgen nå etter 4 mnd.

Men jeg tror hoftene såg fine ute ved legesjekken på sykehuset for jeg kan ikke huske han sa noe.

Så det er kun det at hofta er umoden, så derfor er jeg så overraska over at hun må ha puta lenger.

Tusen takk for all hjelp! du er en engel:D

Ortopeden vi var på avsluttende kontroll hos kjente på hoftene hennes også, det er jo en del av kontrollen det. Sa ortopeden ikke noe om hvordan det kjentes ut eller noe?

Er så kjedelig at man skal få så lite info - man føler seg som en kasteball i systemet, har liksom ingen kontroll selv..og det er klart at man er bekymret som mor når man skal inn på kontroll for å få vite hvordan det står til med barnets hofter.. ortopeden burde jo fortelle deg hva som skjer mener jeg.. det dreier seg jo om det kjæreste du har;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...