Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Jeg veier vel rundt 60-70 kg nå ( ikke gravid) Veide litt mer før mitt første svangerskap , endte opp på over 100. Gikk ned etter barn , 3-4 år etter tilta det, fikk bulimi + tvangsspising på likt...ja ja , nå kan du velge.. Skal inn på sykehus for icsi , fikk beskjed at jeg ikke burde legge på meg før forsøk , og det var mens jeg spydde opp mat , men spiste sjokolade i bøttevis... Har ikke planer om å gjøre noe sånt mens jeg er gravid , for av en eller annen grunn klarer jeg å drite i hvor jævlig jeg ser ut og føler meg mens jeg er gravid... Men jeg er ikke høy , er feit , selv om kanskje noen på 90+ føler seg støtt av det.. Ser ikke bedre ut nå enn da jeg fødte forrige barn for 8 år siden ... Går jeg ned , henger det løshud over hele ... Må ha gedigne bh'er , selv om puppene mine er små ... Legger jeg på meg , strutter det som har pleid å vært løshud rundt som om jeg gjør på gjørs å skremme folk ... "Vanlige" folk anser meg som superduper feit , tyngre ser på meg som tynn ... Jeg føler meg som verdens styggeste kjerring... What to do ?!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Ja, jeg jager ingen ut herfra, men på meg høres det nå mest ut som om overvektsproblemet ditt sitter i hodet, om du skjønner hva jeg mener? ...ikke at du er tykk i hodet, men at dette med "jeg er feit" kanskje henger mer sammen med selvbilde enn med reell overvekt, som mange her inne sliter med.. Bulimi er jo ikke noe man mirakuløst nok bare blir frisk fra, min erfaring med bulimi er at det sitter igjen, og selv om tida går, er det fortsatt noe i meg som sier at jeg er tykk, uformelig og stygg, og at jeg virkelig burde spy. Nå. Problemet er jo at man kan ha 5 kilo for mye på kroppen, men fortsatt se segselv som den tjukkeste dama i verden. Du skal selvfølgelig ikke spy opp maten din mens du er gravid, men heller bruke anledningen til å be om hjelp til problemet ditt. Har du mot nok til å ta det opp med legen?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Lege vet , men jeg hadde seriøst aldri gjort noe for å skade ei lita spira, om jeg så endte opp på 200 kg... Barnet eneventuellt får i magen er viktigere enn alt annet ... Veide rundt 100+ etter forrige fødsel , ble kalt feit og det som går ann... Har vel egentlig alltid hørt noe stygt... Folk mobber ikke mennseker som veier 100+ som de som veier ca 20 kg for mye... De som er kjempestore er det synd på, sånne som meg er bare feite ...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 Det er jo vel og bra at legen vet, men vet han det uten å komme med noensomhelst hjelp på det området?! Det handler jo ikke bare om hvorvidt barnet i magen har det bra, men det er ikke bra for deg heller å ha en 50 kilos vektøkning i svangerskapet på grunn av tvangsspisning. Det er like mye for din egen del at du bør få hjelp, slik at denne problemstillingen ikke dukker opp igjen etter graviditeten. Vi som er kjempestore får blikk, nedlatende, medlidende, noen får kommentarer, andre blir regelrett mobbet. Å være tykk generelt er ingen drømmesituasjon. Folk rundt meg har ikke for vane å påpeke min størrelse, og fremmede har som regel folkeskikk nok til å la meg være. Hvem er det som legger seg opp i din vekt og kaller deg feit? Dersom det er fremmede, er det absolutt sårende nok, men dersom det kommer fra familie og venner, bør både du og de gå i segselv å se om forholdet du har til dem virkelig bør vedvare...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #7 Skrevet 25. april 2007 Jeg kaster heller ingen ut her ifra, de får være her de som vil... Men selv om det kansje sårer deg at jeg sier det, så er det på forumet for spiseforrstyrrelser som du "hører hjemme" som du spør om... Jeg er dobbelt så stor som deg, jeg blir mobbet for at jeg er feit, jeg får stygge blikk, jeg får stygge kommentarer, folk ler bak ryggen min, folk glor... Kaller du ikke det mobbing så vet ikke jeg.... Men ang saken din, det er jo bra at du ikke vil kaste opp mens du er gravid, men du burde be om psykologhjelp, du ma ha det ganske vanskig med deg selv og de i dine omgivelser, og får spesielt din del bør du få hjelp men også for barnet,,, Be om henvisning til psykolog eller oppsøk en privat selv, funker det ikke så bytt psykolog... Når jeg var "liten", gikk på barneskolen, så hadde mamma spiseforstyrrelser... Det er faktisk ikke noe gøy for barnet, mamma hadde bulemi, ikke så mye tvangsspising som du forteller, men hun spiste nesten ikke noe - bare nok til å opprettholde forbrenningen - og hver gang hun spiste så mye som et eple så kastet hun opp.... Dette blir barnas problem om du selv ikke får hjelp med selvtilliten din og bulumien samt tvangsspising... Vet at det kanskje høres rart ut, du viser det ikke til barna kanskje, du klarer å holde det skult for de?? Sorry men det tviler jeg på, først når jeg var 12-13 år fikk jeg vite at mamma hadde bulemi, men jeg hadde jo vist og følt det på meg selv at noe ikke stemte i mange år før det.... Jeg sier IKKE slik for å være slem, men prøver å få deg til å forstå at du må ha hjelp... Siden du ikke kaster opp nå når du er gravid, så er det kansje det perfekte tidspunktet til å be om hjelp på... Det er dyrt å gå til en psykolog privat, men om det kan endre livet til deg og barna dine på en positv måte så er det verdt det... Og om noen sier at du er feit, så er det de det er noe galt med, og du burde ikke være sammen med de.. Du må ikke godta at folk er slemme mot deg, da er det bedre du kutter kontakten med de som er slemme... For å si at du er feit er veldig veldig slemt og stygt og feil... Om du har overflødig hud så kommer det sikkert fra svangerskapet, og ikke fordi du er feit, da hjelper det ikke å slanke seg heller... *Trøsteklem* (Dette innlegge er ikke vondt ment på noen som helst måte)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #8 Skrevet 25. april 2007 Jeg har skrevet over her... Du sier at du ikke er gravid, men lenger ned så sto det at "Har ikke planer om å gjøre noe sånt mens jeg er gravid", da gikk jeg ut i fra at du er gravid... Sorry om jeg tok feil, men jeg mente alikevel at du burde be om hjelp for både deg og ditt barns eller dine barns skyld:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå