Gå til innhold

Hvilke kriterier er det for å få reductil??


Adalis

Anbefalte innlegg

Jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke kan trene...

Og jeg fortsetter å gå opp i vekt, sliter virkelig med å spise mindre!!

Er like sulten nå som da jeg gikk gravid, og klarte å gå ned til 65kg (er 166 høy, veier 72 nå) i fjor, men går nå bare opp siden sykdommen har forflyttet seg til flere ledd, så umulig med trening av alle slag nå...

 

Hva gjør jeg?? Legen har vært litt bekymret over vektoppgang og at jeg ikke klarer gå ned. Er det idiotisk å spørre om reductil nå??

Vet at jeg ikke er veldig overvektig, men jeg har mage som om jeg er 6 mndr på vei, er ikke mer enn 21 år... Klarer ikke gå vanlig pga sykdommen, har hele kroppen full i strekkmerker, og nå føler jeg at jeg bare eser ut. Vil gjerne ned på mellom 55-60, kommer jeg til 60 skal jeg være fornøyd.

 

Er eneste muligeten til å føle meg litt vel, har så mange andre "feil".

Folk glaner når jeg går på butikker eller i byen, går som jeg skulle vært 90.

 

Hva gjør jeg?? Er jeg overfladisk når jeg vil ned i vekt kun pga utseendet? Vet det vil være bra for sykdommen at jeg holder meg i noenlunde riktig vekt også, men er mest for utseendet jeg vil det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns du skal ta den samtalen med legen din jeg....

 

Hovedkravet er vel at man skal legge om kostholdet og ha en BMI på over 30.. Men om du bruker andre medisiner ift sykdommen din er det nok mindre sjans for å få reductil...Ikke fortvil likevel, fikk høre om et nytt preparat når jeg fikk reductil av legen min sist uke, noe av samme virkemåte,men ''mildere'' så de kan også brukes i samråd med andre medisiner...

 

Ta det med legen din du!=)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI over 30, null høyt blodtrykk, eller andre mindre gode funksjoner i organer.. som f.eks lever, etc..(du får det ikke, om du har det sistnevnte) :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare snakk med ham du:) Det er jo ikke overfladisk å slanke seg pga utseendet...jeg er også 21 år og jeg slanker meg ikke for helsas skyld...

Klart utseendet er en stor faktor for de fleste:)

 

Du står jo i risiko for å utvikle overvekt når du bare går opp som du sier, så det vil sikkert legen din prøve å unngå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han har virket bekymret, tatt masse blodprøver de tre siste gangene jeg har vært der... Han har tatt det opp med meg, etter jeg sa jeg bare gikk opp, så tok han det opp de neste to gangene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...