Gå til innhold

Når har dere tatt medisinsk abort

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har lest en del om medisinsk abort, og ser at opplevelsene er mange og forskjellige. Men det ser ut som det går mot det for meg.

Er nå i uke 6. Tror vel det er 5+2(3). Skal til lege på fredag. Er det vanlig å ta aborten i uke 7? Mener å ha lest et sted at det ikke kan gjøres før... Er det lang ventetid?

Og så vil jeg bare gi en advarsel til andre: Ikke stol på angrepillen. Det gjorde jeg. Og det gikk dårlig...

Fortsetter under...

hmm jeg fannt ut at jeg var gravid litt sent da var nesten 12 fulgåtte uker så var akkurat på grensen. Jeg tok utskrapning og det gikk veldig bra =0

Har venninder som har tatt abort i uke 7 og uke 8 og det gikk veldig fint også,

ps det er ikke lang ventetid..

Tror det hele tok 1 te 2 uke fra jeg visste at jeg var gravid til jeg var ferdig samme med vennindene mine.

Jeg tok medisinsk abort i begynnelsen av uke 9. Det er riktig at man ikke kan gjøre det før uke 7, og heller ikke etter uke 9.

Jeg vet ikke sikkert, men jeg innbiller meg at jo senere man utfører medisinsk abort, jo vondere er det.

Jeg hadde ekstremt vondt under aborten, og måtte ha morfin - likevel gjorde det veldig vondt. Jeg fikk også komplikasjoner etter 2 uker, og måtte inn igjen på sykehuset.

Nå er jo dette veldig individuelt, og i de aller fleste tilfeller går det veldig bra. Er jo også denne metoden som blir oftest anbefalt av leger - og det er jo ikke uten grunn. Det er et faktum at risikoen for infeksjoner er mindre, samt at du unngår komplikasjoner som kan oppstå ved en eventuell narkose.

Jeg vil likevel ikke anbefale den medisinsk abort, men da altså pga opplevelsen jeg hadde med det. Jeg ser for meg at det må være mye enklere å få det hele unnagjort på noen minutter, der du også slipper å oppleve selve aborten, samtidlig som du slipper de kraftige blødningene som ofte kan vare i mange uker etterpå.

Lykke til med valget ditt

jeg hadde min medisinske abort mellom 6 og 7 uke. (6 uker of x dager)

for meg var med abort den beste lösningen. jeg tror ikke kirurgisk hadde gjort noe lettere for meg. men vi er alle forskjellige, det beste er nok a lese om begge metodene og sa velge det DU synes passer best. Legen vet ikke alt om hva som er best for DEG. og det er det som teller mest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...