Gå til innhold

Mange som har gitt babyen eget rom?

Anbefalte innlegg

Hvor mange har git babyen eget rom nå?

Jeg flyttet henne ut av foreldresoverommet for 2 uker siden. Nå har vi jo vært på sykehuset mer en halve perioden, men det har fungert veldig bra de dagenen vi har vært hjemme da. Vi har pustealarm til henne, pluss at vi må gå gjennom soverommet hennes for å komme inn på vårt soverom. Det er dermed ingen problemer med å høre henne når hun vokner. Skulle noe skje vil pustealarmen gi oss beskjed.

Hva med dere????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9089858-mange-som-har-gitt-babyen-eget-rom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor får man kjøpt egne rom?

Neida, vi har 3 soverom men vi vil gjerne ha alle samlet på samme etasje så lenge barna er så små, og da bruker vi soverommet i 1. etg kun som gjesterom. Skal holde lillegutt på rommet vår til han er ca 8 måneder og ikke spiser om natten lengre.

Knøttemor ligger i sprinkelseng på vårt rom - og der blir hun liggende fram til vi er ferdige med nattamminga. Rommet hennes er i loftsetasjen, rett over gangen for rommet til storesøstra. Og jeg gidder ærlig talt ikke å renne opp og ned den trappa om natta for å amme :/ Kaldt er det også.

Men til sommeren når vi kutter ned på nattamming så skal hun få flytte inn på sitt eget rom ja :) Fram til da skal mamma kose seg med å gjøre det klart :)

Lillegutt sover på eget rom, og har gjort det i ca 2 uker. Vi venta til alt besøk som var her i anledning dåpen hadde dratt, så vi fikk ro rundt oss når vi skulle gjøre det.

Han har ikke reagert noe på det, og vi slipper våkne av skravlinga hans på morran hehe (men hører han når han gråter).

hun har fått eget rom ja, som er malt gult og rosa med nasse nøff på veggen:P men hun har ikke flytta inn enda. det er fordi jeg er så lat:P har nettopp begynnt å sove i vognbagen sin om natta nå. skal snart prøve oss på hennes egen seng, og når hun sover natta rundt, kan hun få flytte inn på rommet sitt!:)

Annonse

mathias har fått eget rom, la han der inne om fredag;) Fungerer greit. Rommet er rett ved siden av våres ( tror senga står tre meter lenger vekk enn den gjorde når den v ar på rommet vårt.., så ammer han i senga mi om natta.. også samsover vi alltid de siste timene på morran.. syns det er så kos=)

Jeg ammer også i senga mi. Det er jo bare noen få meter å gå siden rommet hennes er vegg i vegg med vårt. Hadde det vært langt unna eller i en annen etage eller noe så hadde jeg nok venta jeg også, men nå slipper jeg det. Dete r utrolig deilig. Vi sover lengre og bedre alle mann. :)

En pustealarm er en sensorplate som liger under madrassen i senga til lillesnuppa. Den registrerer pusterutmen og bevegelsene hennesw. Skulle noe skje sånn at hun slutter å puste, så vil det gå en alarm inne på rommet vårt. Jeg syns den er utrolig kjekk. Jeg sover mye bedre når jeg vet at jeg blir varslet dersom noe skulle skje. Broren til mannen min døde i krybbedød, så jeg tenkr kanskje litt mer på det enn andre? Vet ikke helt. Jeg syns i hvertfall det er godt med den tryggheten den gir meg. Spesielt når hun er forkjølet eller noe slikt. Fås kjøpt hos de fleste større babybutikker.

Denne har jeg: http://www.toysrus.com/product/index.jsp?productId=2267258&cp=2255984.2256208.2256218&parentPage=family#prod_prodinfo

Vi ska prøve å legge snuppa på eget rom til helgen. Blir spennende å se hvordan det går. Har kjøpt babycall, i tilfelle jeg ikke skulle høre når hun blir sulten på natta...

Jeg våkner når hun ligger og pludrer om natta, og hun får ikke sovnet på nytt igjen når jeg ligger og snur meg (pga hennes pludring), så det en nok best for alles søvn om hun kan sove på eget rom.

Vi gleder oss til å legge snuppa på eget rom, men må vente litt fordi hun skal dele rom med storebror på 21 mnd. Tenker vi legger henne over dit når hun er ferdig med nattamming, og vil da bruke videomonitor (babycall med video) som vi gjorde til storebror.

Babyen vår sover i sprinkelsenga si på vårt rom, og det kommer hun til å gjøre til hun er 1 år. Har også litt sånn rom-problem, så hun må dele rom m storebror på fem en liten stund. Han er en liten rakett så vi vil utsette det så lenge som mulig:)

Lille vennen sover på soverommet vårt nå, men til sommeren satser vi på at han flytter inn til storebror på snart 3 år. Litt avhengig av amming om natta...

Amma førstemann om natta til han var over 1 år... det skal ikke gjenta seg denne gang (satser jeg på...)

• 4 uker senere...

snuppa sover i vognbagen sin rett ved siden av meg.der sover hun aller best,og når hun våkner om natta så løfter jeg henne bare opp til meg og der blir hun liggende resten av natta.syns det er flott å ha henne nær meg.eget rom blir om et års tid....

Annonse

skal snart ordne til barnerommet hans.Kjæresten min mener det er greit å legge han på eget rom om ett par mnd,men jeg vil vente til han er 1 år.Er nok en overbeskyttende og sikkert overbekymra mamma til tider så jeg tror faktisk ikke jeg tør. Tenk hvis han får gulp i vranghalsen eller noe.. og jeg ikke hører det.Nei huff jeg venter til han er 1 år,slik som det anbefales.

*hysterisk mamma* =o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...