Gå til innhold

Reise til Asia & tidsforskjell - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. vi var 6 uker i Thailand Fra slutten av des 06- begynnelsen av feb 07 i pappa permisjonen. Vi har 4 barn i alderen 10 år, 5 år, 2 år og 9 mnd. Vi fløy ned om natten- perfekt. alle sov i 7 timer. Det gikk to - tre dager så var vi inne på Thailandsk tid. Vi fløy om natten hjem igjen også og det var perfekt. Alle sov da også. Det tok litt lengre tid å snu døgnet her hjemme. Ca 1 uke, men vi var innstilt på det. vi voksne la oss samtidig med barna og da kunne vi stå opp kl 5- 5.30 om morgenen.

Tipset mitt er at du prøver å holde barnet litt lengre våken hver kveld så ordner det seg ganske raskt.

God tur

Vi dro til malaysia med en gutt på 18 mnd....vi fikk med sovemedisin av legen bare sånn just in case og den brukte vi et par ganger...for han ble helt umulig å legge om kvelden...ellers justerte det seg selv etterhvert:) Verre til asia enn hjem igjen

Jeg har aldri reist med barn før (blir første gang med småtroll i februar), men jeg har vært 2 ganger i Thailand selv. Erfaringen min er at å reise fra Norge sent om kvelden/natten er perfekt. Da er det stille og mørkt på flyet og lettest å få sove + at man er sliten etter en lang dag allerede. Dessuten passet da da slik at det også var kveld når vi kommer relativt slitne fram til Thailand og det eneste vi trengte å gjøre var å spise+dusje og legge oss. Neste morgen hadde vi fått sovet fra oss sånn passe og det føltes ikke som døgnet var så veldig snudd.

Første gangen jeg var i Thailand ble det omvendt, da fløy vi om morgenen og det var morgen da vi landet i Thialand. Da var vi helt i ørska den første dagen og det føltes som om det ikke hadde vært noen natt på en uke omtrent.......

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...