smillamilla Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 legger snuppa på 5 uker til puppe om kvelden.. fra ca 19 og utover.. det som skjer da er at ho bare gaper og "veiver" rundt puppen, suger nesten ikke, bare skikkelig noen tak og så bare gaper ho igjen! dette skjer ikke på natta/morgenen eller på dagen! sliter litt om dagen og, men det er fordi det kommer for mye (sterk utdrivning..), men det løser vi stort sett med å ligge..
Hoppetussa Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Gå inn på www.ammehjelpen.no og les om brystvegring!
snull Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Tror dette er ett veldig vanlig fenomen....hvis det ikke er problemer på dagtid tror jeg ikke det er brystvegring. Mange (tror faktisk de aller fleste) spedbarn er urolige på kveldstid. De ligger ofte non-stop ved puppen når det nærmer seg ettermiddag/kveld, for å spise seg opp til natten ;-) Han kan også få mye luft i magen av at han slipper brystet ofte, da kan det hjelpe å ta barnet opp for å se om det kan komme en rap. Har du prøvd å legge deg i sengen litt på kvelden å amme gutten din? Er han roligere da?
smillamilla Skrevet 25. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. april 2007 det er ikke et problem på dagen.. blir litt roligere av å ligge.. men veiver fælt.. tilslutt blir vi lei og slitne begge to, og etter litt byssing og sutt sovner hun..
Blomman Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx
hurra1971 Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 Dette er nøyaktig det samme som jeg opplever. Min sønn er 7 uker. Hver eneste kveld begynner "brystvegringen" når han begynner å bli litt sliten. Dette ender med masse hyl og skrik, og en ond sirkel med en baby som blir mer og mer sulten uten å få i seg mat, og dermed også mer og mer sint og urolig...... Vi har løst dette problemet ved å gi ham ekstra mat fra flaske på kvelden. Du kan feks pumpe deg på formiddagen som han kan få på flaske på det tidspunktet hun begynner å bli urolig og ammingen "låser seg". Vår erfaring er at babyen da roer seg, og at ammingen etter dette går litt lettere resten av kvelden. Fordeler denne ekstramelken noen ganger over to måltider på kvelden. Dette har jeg diskutert med både helsesøster og en ammehjelper, og de hadde ingen motforestillinger mot dette opplegget. Det er riktignok ikke alltid jeg rekker å punmpe meg på dagen av ulike årsaker. Jeg gir da MME som et ekstra tillegg på kvelden. Dette er sikkert bannlyst av ammehjelpere og andre, men jeg velger å gjøre det slik allikevel og synes det fungerer flott. : ) resten av døgnet ammer jeg på vanlig måte. Lykke til!
smillamilla Skrevet 27. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. april 2007 tror jeg skal prøve flasketrikset ditt! takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2007 #8 Skrevet 27. april 2007 hei! vi har hatt det på samme måte om kvelden. jenten min er 5,5 uker og var skikkelig "veivete" rundt puppen en stund. men nå har dette gått over. vet ikke helt hva som gjorde at det gikk over, men jeg er veldig glad for det! hun har fremdeles "rotetid" på kvelden og litt utover natten og "henger" i puppen på meg. men så sover hun flere timer resten av natten og på morgenen. lykke til videre, håper det går over.
Leah & Marcus & Tilda Skrevet 27. april 2007 #9 Skrevet 27. april 2007 Slik hadde vi det leeeeeenge, helt til jeg begynte å ligge å amme; da ble barnet helt rolig og fikk i seg det han trengte.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 27. april 2007 #10 Skrevet 27. april 2007 Opplever det her også, min er 5mnd, jeg legger meg ned å ammer, da roer han seg og spiser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå