Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei...

Jeg venter på å føde på fødeloftet. Så lenge man har fødselen der, blir man ikke sendt til hotellet. Det er noe av grunnen til at jeg har valgt dette alternativet (hater hotellrom!).

Lengden på oppholdet varierer litt i forhold til når på døgnet man kommer inn, men ca 48 timer. Kommer du inn sent en kveld/ natt, blir du til første frokost etter 48 timer..

Anbefaler å ta en tur innom - veldig kjekke folk som jobber der og en god atmosfære. Lykke til med valget og fødselen! :-)

hei:-) takk for svar! Jeg var innom og kiket på et av rommene i forbindelse med besøk på føden på svangerskapskurs. Jeg følte en helt annen ro her inne enn på de vanlige fødestuene, kan nesten ikke forklares... regner bare med at det må være bra for meg når fødselen er i gang!

Men fikk ikke snakket med jordmødrene her da.Vet du noe om terskelen er høy for å bli sendt ned til vanlig fødestue dersom du bare ikke klarer deg uten annen smertelindring?

Hei,

var til samtale på fødeloftet igår. Jeg har termin 8.juni, og har tenkt meg til fødeloftet. Da var det vanlig å komme til samtale ca 4 uker før. Var utrolig hyggelige folk som jobbet der, flotte føderom og en herlig ro. Ble fortalt at du hele tiden kunne ombestemme deg, og velge å føde på føden. Selv etter at fødselen var igang, kunne du bli flyttet til føden om du ønsket det. Av og til, og litt oftere med førstegangsfødene ble de fødene kvinnene flyttet ned. Heisen er rett utenfor, og det vil da ta ca 1 minutt. Om du flyttet ned tidlig i fødselen, ville du få ny jordmor der nede. og du hørte da til den vanlige føden, og de rutinene som de har med pasienthotellet osv. Om det var i siste innspurt av fødselen, så ville ofte samme jordmoren følge deg, og du var da velkommen opp på fødeloftet og til familierommene de har der etter du har født. Syns det virket kjempebra på fødeloftet, og at du får god oppfølging om du velger enten det ene eller det andre. Om du ville føde i badekar, var det også mulig. Jordmorene var godt trente, og virket som de ville gjøre sitt beste for at du og "far" skulle få en fin fødselsopplevelse. Min mann ble iallefall veldig beroliget, og gleder seg sammen med meg til fødselen:-) Lykke til!

Wow, det hørtes jo veldig bra ut:-) Min største redsel er nemlig at jeg ikke skal takle fødselen uten smertestillende likevel... da er det godt å vite at det ikke er langt ned;) takk for svar, og lykke til med fødselen!! jeg har termin nøyaktig en måned etter deg, 8.juli.

Annonse

Har bestemt oss for å prøve Fødeloftet vi også:-) Var på svangerskapskurs på lørdag og endret oppfatning, inntil da hadde vi utelukket Fødeloftet, men etter at vi fikk sett det og fikk mer informasjon er vi ikke i tvil lenger. Falt bl.a helt for den rolige atmosfæren der, de fine rommene som ikke minte så mye om sykehus, personlig oppfølging av jordmor, fokus på mor og far, vektlegging av fars rolle, at vi kan være sammen alle tre etter fødselen og være der i 48 timer etter fødsel. Masse positive inntrykk:-) Vi har tenkt som så at vi vet at jeg vil få veldig vondt, men vi vet ikke hvordan jeg vil takle smerten, derfor vil vi prøve altenativene til smertelindring som er på Loftet og om det ikke er nok er det ikke noe nederlag og ta heisen ned og evt få mer smertelindring. Ringte og snakket med de i dag og skal på journalskriving 1. juni, 4 uker før termin 1.juli. Gleder oss:)

Ja, ikke sant at atmosfæren var en heeeelt annen der? Jeg følte en slik ro da jeg gikk inn der, og tror det er det viktigste for meg. Som du sier, vi vet det er vondt, men ikke hvordan vi vil takle det. Å, jeg er så glad for at vi har en slik avdeling ved vårt sykehus:-)

• 2 uker senere...

Hei. jeg fødte på fødeloftet 9 november 2005 for første gang, og håper nå veldig på å rekke det denne gangen også. Har termin 20 juli, så det skal holde hardt mtp sommerferien som starter der den dagen, men jeg xer fingrene. kan bare si at jeg anbefaler stedet på det varmeste. Da jeg var der var det utrolig travelt, 6 fødsler det døgnet, mot 1-2 per døgn som var vanlig der på den tiden. Likevel følte jeg meg godt ivaretatt, og hadde en utrolig fin opplevelse. Mot slutten da det ble intenst var det som om jordmoren leste hva jeg hadde behov for uten at jeg klarte å gi uttrykk for det. Jeg var også redd for ikke å klare meg uten smertestillende, men hvis du bare har tro på at du kan klare det, skal det mye til for at du endrer mening underveis. Jeg er veldig klar for å gjøre det samme igjen.

Lå forresten i badekar til 9 cm, men da måtte jeg opp for å få krefter til å press4e med.

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...