Gå til innhold

Prøverør neste...

Anbefalte innlegg

I dag er vi satt på venteliste på prøverør.. Sambo har "treige og få svømmere". Han skal tilbake om 3 mnd for å ta en ny prøve, kanskje det ikke er så ille. Men sjansene var visst små for endring..

Vi visste jo at det kunne bli sånn, men for ett slag i trynet det var alikevel... Vi klarer ikke få barn på egenhånd vi.. Tårene har trillet siden klokka 12 i dag.. Jeg som trodde jeg til og med så skygge på g.test i dag tidlig:(

Det verste er vel egentlig ventetiden. Det tar ihvertfall 8 mnd, fikk vi beskjed om. Dvs, ingen 2007 spire på oss.

Noen med erfaring?? Lønner det seg å ta det privat, hva er ventetiden der?? ( Oslo/Akershus)

Så da vet jeg ikke helt hva vi gjør fremover.. Klarer ikke å få finne noe energi til å prøve lenger...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9087240-pr%C3%B8ver%C3%B8r-neste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

2007 spire hadde det vel ikke blitt uansett?

men så bra at dere allerede er inne i systemet!

er mange som prøver 2-4 år før de får søke,så det er en

positiv ting å ta med seg!!

hvor har dere søkt?

vet ikke med ullevål,men på riksen står det 9 mnd i brevet,

men gyn mente det var 6.de legger gjerne på noen mnd for

at folk ikke skal begynne å mase etter 5 mnd....

dette regnes fra legen som mottar søknaden har godkjent den.

og det kan ta noen mnd før det skjer også...

så alt-i-alt ville jeg regnet ca 10mnd.

du må bare passe på at søknaden blir sendt,og ikke liggende igjen

hos gyn,det er jo snakk om dyrebar tid...hehe.

masse lykke til!

Kunne jo fått en bitte bitte liten gravid-spire i 2007;)

Og jeg vet vi egentlig er heldige som ikke har måtte vente lenger, og har blitt behandlet forholdsvis kjapt. Det er bare så innmari lenge å vente, her å nå. Da blir liksom ikke de to ukene mellom EL og IKM så lange lenger..;)

Vi har søkt på Ullavål ja. Vi hadde samtale i dag med lege, så da vil jeg kanskje tro at hun godkjenner?? Eller kanskje den skal videre til neste lege? Hmm.. Godt du sa, det hadde ikke jeg tenkt på å purre på... Det er dyrebar tid ja..

Vet du hva prisene er for ICSI (helst det vi skal ha vel) er i det offentlige?? Og er prisen for medisinene like uansett? Ca 15000?

Hvor lenge har dere ventet nå??

Kjære majja.

Jeg har vært igjennom det. ( med x-mannen)

Han hadde elendige svømmere, og antallet var under en mill pr mill, noe som er under grensen, og fikk derfor papirer på at han var steril.

Ble satt opp til microprøverør som ikke er lov lengre( tror jeg).

Ventetid et par år.

Var i kontakt med volvat i mellomtiden, som ville forsøke insiminering.

Det var greit for oss, og kostet ikke mer enn en vanlig legetime.

Det er jo sånn det meste av spermen dør i kjeden pga syren.

Ikke var det vondt, og ikke minst det funket!

Jeg måtte i 1998 ring riksen og avlyse prøverør i 2000.

Fikk to flotte jenter.

Vet ikke detaljene om deg, men du kan jo ta en legetime og snakke med dem. Så lenge han har noen gode sædceller er det håp.

Dere trenger jo tross alt bare en.

Håper dette var litt håp i en tung stund.

Lykke til. Føler meg deg.

Ja det var godt lesestoff:) Nå er prisen hårreisende på Volvat, ligger vel på ca 50000... inkl med., etter mine utregninger. Tror sambo syns dette var mye, men jeg skal ringe og spørre hvor lang ventetid det er der. For kort ventetid er verdt å betale for... Syns jeg...

Men takk for info, jeg skal undersøke videre:)

Dette ble gjort på Volvat i Fredrikstad.

Av en lege som heter Husted. Han er gått av med pensjon, men om du snakker med dem der, vet de hva slags opplegg han drev med der. Vi var flere jenter som satt der med like tillfeller.

Flere av oss fikk det til.

På riksen sa de bare " åhh han ivrige Dansken"

Greit for meg hva enn de måtte mene. Par med sterkt barneønske fikk god hjelp.

Annonse

oi,har dere vært til samtale på Ullevål alt?

såfall er søknbaden godkjent.

hvordan i all verden har dere kommet til så raskt??

er ikke helt sikker på prisen for icsi,men foa aih er det 1500

og litt mer for ivf.

er det samme for medisinene ja,uansett type behandling.max 15 000.

vi skal igang med aih nå,bare tanta kommer....venter og venter...

så blir det ivf om 5-6 mnd tenker jeg.

søkte i slutten av feb/begynnelsen av mars.

Hei hei. Dere har kanskje forsoekt mye forskjellig, saa beklager om jeg kommer med et raad dere har hoert foer. Samboeren min og jeg var inne paa forsamtaler paa privat klinikk (riktignok foer et helt aar var gaatt) og fikk beskjed om at vi burde ta proeveroer fordi sambo's sperm hadde veldig daarlig mobilitet. Vi bestemte oss for aa prove litt lenger selv, siden vi ikke hadde provd et helt aar, og sambo begynte paa sink og selen samt sluttet med varme bad. Selv begynte jeg med akupunktur. Etter 3 maaneder tok sambo ny saedtest, og den var helt fin!! Kanskje en tilfeldighet altsaa. I alle fall var jeg gravid innen en maaned var gaatt :-) Lykke til fremover, med og uten proeveroer, skal se at dere sitter der med en herlig spire til slutt!

Dolly: Vi har jo fått beskjed om at vi må vente ihvertfall 8 mnd, så vi har jo ventetiden igjen. Kanskje vi bare var heldige med tildeling av lege?! Ikke vet jeg, men vi kom jo aldri så langt til å diskutere priser osv, for da var hodet mitt fullt! Neste gang skal jeg skrive ned det jeg lurer på..

Håper det klaffer for dere nå da, så dere slipper videre beh.:)

Sonia:Sambo går på sink, tørr nesten ikke dusje i varmt vann, ikke trange boxere, ikke varme i bilsete, osv.. Mange småting som går helt greit å ofre. Jeg har brukt fotsone, men kanskje det er han som skulle prøvd det?! Uansett, det skader jo ikke om han tar seg litt selen heller:)

Takk for tipset:)

han er velig kjent inne på siden her hvertfall.

jeg tror jeg ville prøvd assa!!

lurer på om ikke kirsty vet litt om han??

men hun er jo ikke så aktiv her om dagen..

du kan jo høre inne på ass.befruktning.

er verd et forsøk tror jeg!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...