Gå til innhold

et spm til Dag Harald Hovin (eller andre som har peil ang 3D-ul)

Gøril og Jesper :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har vært på en slik UL i uke 13+6, der nakkefolden var noe forhøyet. Tok duotest, men den er jo som sagt ikke 100% sikker. Tok ikke sjansen på fostervannsprøve da jeg er redd for evt abort. Duotesten var fin, men trenger ikke stemme..

Har vært på flere UL etterpå hvor alt ser bra ut med barnet, men nå er det vanskelig å se etter tegn til downs. De måler ikke nakkefold eller noe sånt lengre nå.. Han hadde også nesebein, men det kan jo barn med downs ha også..

Men anatomisk sett er han frisk.. Hjerne, hjerte og alt ser normalt ut, og han sparker daglig.

Derfor lurer jeg på om det går an å se litt med 3D? Barn med downs har jo et litt spesielt utseende, så jeg tenker at det kan være lett gjennkjennelig å se??

Tusen takk for svar :)

Er enig i at det er dumt å tilegne seg for mye kunnskap noen ganger,

så jeg skal prøve å ikke være så flink til å lese om alt jeg kommer over..

Det er lett å tenke at barnet mitt har det og det, og alt er unormalt når man leser alt man kommer over på internett, der det i tilleg finnes mange usannheter...

Uansett om barnet har downs eller ikke, så blir vi like glade i barnet, men det er alltid greit å være noe forberedet på om det har downs eller ikke..

Hilsen Gøril

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...