Gå til innhold

Hvor tidlig bør spiralen ut før vi setter igang med nummer 2?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ingen grunn til å ta ut kobberspiralen før du faktisk ønsker å bli gravid. Både ved forrige og dette svangerskapet tok jeg ut kobberspiralen først da vi ønsket å lage barn.

Tar du den ut før, må du bruke annen prevensjon i mellomtida. Og det er det vel ingen grunn til, med mindre du er misfornøyd med spiralen?

eehh, min erfaring er at man ikke trenger å ta ut spiralen i god tid. Bare å ta den ut når du/dere er klar for flere barn. Hadde selv et uhell der jeg selv kom til å rive ut spiralen (lette etter tråden til tampongen, men fant den ikke, da det viste seg at jeg allerede hadde tatt den ut - distree meg) ved et uhell. Og mer skulle ikke til. Neste gang vi hadde sex, ble det jammen resultat, selv om d ikke akkurat var planlagt, men hadde hatt det så travelt og ikke fått rota meg til legen ennå da.

Annonse

• 2 uker senere...

Tok også ut spiralen i slutten av okt. i fjor.....trodde jeg hadde "god tid"...men er i 3. trimester nå.....så man kan ikke planlegge....heldigvis....bra det og, for viss jeg ikke hadde vært gravid nå, hadde jeg sikkert vært bekymra for om jeg kunne få flere barn. Men heldige meg!!!! Klem fra lykkelig vordende *S*

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...