Gå til innhold

Er hardbagen til TFK godkjent for bruk som bilsikring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er den ikke... Bag bør ikke brukes som bilsikring uansett, det er sterkt frarådet av alle som kan noe om saken, både NAF, Trygg Trafikk og Folksam, så tenk deg veeeldig godt om før du evt vurderer å bruke bag med nett..!

Skrevet

Vi skal kjøpe bilsete i tillegg, men jeg har blitt frarådet å kjøre med babyer i bilsete lengre enn 30 min i ett. ganske håpløst når det er 5 timer til nærmeste besteforeldre. Hadde håpet at babyen kunne sove et stykke i vogna.

Skrevet

Du kan trygt kjøre mer en 30 minutter i strekk, har hørt fysikoterapauter gå ut med det. Babyen sier fint fra selv hvis den trenger pause.

Det er forskjell på å kjøre med baby i bilsete lenge hver dag og en gang i blant.

Når det gjelder bag med nett over kan du forestille deg en kolisjon eller rundvelt. Hadde du villet ligget i en boks med netting over, eller sittet godt fastspent i en skikkelig stol? Og det er det kjæreste du har du skal sette i den risikoen.

Nei bruk heller bilsete fra starten av og ta pauser når det trengs, men hver halvtime er ikke behov. Vi har mye lengre enn dere til alle beste foreldre og har aldri hatt behov for noe annet en bilstolen fra Recaro. Lillegutt stortrives i den.

Skrevet

oki... da stoler jeg på deg!!

Skrevet

Det er helt sant som Intensity sier! :-) Dette med 30 minutter er "gammel" lærdom, babyene sier ifra selv, og det er ikke noe vits i å vekke et sovende barn..! Uansett er det begrenset hvor lenge det er mulig å kjøre uten å måtte amme, skifte bleie e.l., så det går helt fint! Selv bor vi i Trondheim, men er begge fra Oslo, og kjørte nedover da lillesnuppa var 5 dager gammel og opp igjen da hun var 1,5 mnd gammel, og det gikk helt supert..! :-)

Skrevet

Sorry hvis jeg virket ironisk eller noe... jeg mente det når jeg sa at jeg stolte på henne. Erselv helt grønn på masse av disse tingene - og har stort sett bare mamma å spørre - ikke rart lærdommen er en smule foreldet :)

Skrevet

Den er grei den, skjønte det jeg. Er sikkert greit å få det bekreftet fra flere hold også :o)

Vi kjørte noen-og-50 mil med lillegutt i bilstol da han var 1uke og 6 dager gammel. Gikk så fint fint atte, de naturlige stoppene med amming og bleieskift kom jo uansett om han hadde ligget i bag eller stol.

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...