Elizabeth-74 Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Har noen av dere opplevd å få blødninger i løpet av 1.trimester? Jeg er i 9+4 og fikk litt blod på papiret etter at jeg hadde vært på toalettet. Mulig det var fordi jeg hadde litt hard mage og fikk ikke til å bæsje(sorry detalj), så jeg presset alt jeg kunne. Jeg blir så bekymret. Men prøver å si til meg selv at hadde det vært noe galt hadde jeg vel fått vondt i magen. Noen som kan hjelpe meg?
Gjest Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 hei! jeg lurte på om det er du som har epilepsi,som jeg har hatt kontakt med tidligere,jeg har byttet nick fra nøtteliten til solstrålen+julebaby.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Om du er bekymret så ring legen å ikke spør her inne, er så mange gærne folk som svarer bare tull at det kan være skummelt å høre på de. Men om man blør så er det vel bedre å kontakte lege, få han/huns mening og kanskje en sjekk enn å sitte å bekymre deg.
Adriansmor med tulla Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Enig med anomym over her ... dra til lege å få sjekket det ut... bedre å sjekke for mye enn for lite
snartmummimamma Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 Legen min sier det nesten er mer vanlig å blø enn å ikke gjøre det. For min del stemmer det godt. Jeg har blødd i hvert eneste sv.s. Blør ikke mye, men d kommer litt. Er nå 8+1 og har blødd siden uke 6+3. Det pleier som regel å gå over etter 1.trimester. Ofte er en blødning hormonelt, men noen ganger kan det jo også være andre årsaker. Uansett er det ikke mye å gjøre, annet enn å ta det med ro og hvile når du føler for det . Det kan likevel være greit å få snakket med lege i stedet for at du går rundt og bekymrer deg. Håper det snart går over, for oss begge
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 24. april 2007 #6 Skrevet 24. april 2007 Jeg er 12 uker og kom akkurat hjem fra legevakta. Da jeg tørket meg på do var det litt friskt blod på papiret og fikk komme til legen med en gang. Legen som tok meg imot var en ung dame som var gravid selv og skjønte at jeg ble så redd og engstelig. Hun sa at det var veldig vanlig, så lenge det var friskt blod og så lite som jeg fikk og uten klumper var det ikke farlig. Det var mer farlig med brunt utflod (gamelt blod). Jeg har ikke vondt i magen som er veldig vanlig ved SA\MA og har fått beskjed om å ta det med ro i 3 dager (skal til legen på fredag). Tror nok det går bra for oss begge, vi får håpe på det beste og ta det helt mer ro LYKKE TIL
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #7 Skrevet 25. april 2007 Hjeeelp nå fikk jeg panikk...trodde ikke det var farlig med brun utflod..? Hadde en blødning for 10 dager siden og ultralyd viste ikke noe galt, har etter det hatt noe brunlig utflod hver dag. Har ikke tatt dette så tungt, kan jo ikke løpe til legen annehver dag?
Mitzy Skrevet 25. april 2007 #8 Skrevet 25. april 2007 Jeg vet snart ikke hva som er verst...Etter annenhvert innlegg jeg leser så bytter fra farligst mer friskt blod til brunt... Jeg tror du skal stole mest på legen din og UL jeg. Så klart ting kan skje men så lenge du har vært på UL og så er det jo rimelig stor sjanse at det går bra:) Har selv hatt brun utflod uke 6-7 og igjen fra 8-9..Aner ikke hva som skjer jeg men får trøste meg med at det har ikke gått galt inntil det motsatte er bevist:)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #9 Skrevet 25. april 2007 Til Elisabeth, Jeg har også opplevd litt irritasjon i endtarmen og litt blod derfra og det er ingenting å bekymre seg for! Det er også mange blødninger fra sjeden som går helt fint. Prøv i første omgang og finne ut hvilken "åpning" blodet kom fra.
Elizabeth-74 Skrevet 25. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. april 2007 Hei, Solstrålen+julebaby! Ja, det er meg som har epilepsi. Jeg har ikke vært så aktiv på BIM. Holdt på å bli gal en stund, når jeg leste om alle symptomer o.l. Men er nå så heldig at jeg er gravid. Tror vi klarte det på første forsøk. Har fått foreløpig termin 25.nov. Har ikke hatt noe mer blødninger, så jeg regner med at alt er ok. Skal på ultralyd i løpet av ett par uker. Siden jeg har epilepsi, får jeg en tidlig ultralyd også. Det blir spennende:) Når har du termin?
Gjest Skrevet 25. april 2007 #11 Skrevet 25. april 2007 jeg har termin 21.12,jeg er temmelig sikker på det siden jeg vet når jeg hadde EL,ble gravid på første forsøk etter MA,jeg har søkt på en tidligere UL,enn i uke 12,ville så gjerne det etter en MA. Jeg var på UL i uke 12 sist. Lykke til med graviditeten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå