Gå til innhold

Hvordan kutte ned på flaskene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et "lite" flaskebarn på seks uker og har fått beskjed om å kutte antall flasker fra 6-7 til fire, men jeg aner ikke hvordan jeg skal klare det? Noen lure tips å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor i all verden skal du gå til så få allerede nå???

Eline fikk 6 flasker lenge...

Men det du kan gjøre er å bruke smokk, bysse osv til det har gått 4 timer, men med nattmating blir jo det 6 måltider. Eline får 4 måltider nå, og det begynte hun kanskje med da hun var 3-4 mnd. samtidig som vi begynte med grøt:)

Skrevet

Det er barnelegen min som har anbefalt meg det. ( han er legen til eldstemann så jeg kjenner han godt nok til å vite at han ikke sier ting som dette uten grunn)

Jeg regner med at han har bassert uttalelsen på at han har gått opp to kilo siden fødselen og veier snart seks kilo og itilleg spiser mer enn det som er anbefalt for hans alder i følge "boksen" skal han spise 120 ml * 6 mens han spiser 180 ml *6 eller til tider 7.

Skrevet

Gutten vår spiste også mye i starten og gikk fort opp i vekt. Vi gav ham 6-7 flasker i døynet lenge. nå er han nesten 3 mnd og han får 5 flasker. Mengden mat og vekta har stabilisert seg uten vår hjelp. Han får ferre flasker siden han sover lengre om natta. På dagen får han mat hver fjerde time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...