Gå til innhold

Feriepenger når jeg har hatt permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om jeg får feriepenger i år. Har hatt 1 års permisjon med 80 % lønn. Får vi noe i det hele tatt da?

Skrevet

10 % av 10 veckor.. Inte mycket dte men vissa bedrifter betalar ut ferie men det må dom inte..

Skrevet

Jeg har hatt samme perm som deg, jeg får feriepenger av hele beløpet. Dette fordi det er arb giver som har betalt ut permpenger og fått tilbake fra NAV og fordi arb giver velger å gi feriepenger for alt sammen.. z

Skrevet

Hvis det er trygdekontoret som utbetaler lønnen din og ikke arbeidsgiver får du kun feriepenger for 15 uker. Hvis det er arbeidsgiver som forskuterer lønnen din får du som vanlig men av 80%.

Skrevet

Har fått lønn fra arbeidsgiver, så har de fått penger fra nav. Men er det opp til arbeidsgiver om de gir meg feriepenger for hele året? Eller har jeg rett på det?

Skrevet

Det er noe de velger selv, du har bare rett på det samme som de får igjen fra nav.

Skrevet

Jeg har rett på det fordi det står i vår tariffaavtale. Så du må undersøke det om det står noe om det i deres tariff. Er du organisert en plass så hører du med tillitsvalgt, da skal tillitsvalgt kunne finne ut av disse tingene for deg.

Skrevet

Hvis arbeidsgiver har stått for utbetalingen og fått refundert fra NAV er det vanligste at du får feriepenger for hele permisjonstiden. Hvis arbeidsgiver ikke betaler for hele perioden SKAL det stå i lønnsavtalen din at foreldrepermisjon ikke regnes med i feriepengegrunnlaget.

P.s.

Du har sikkert fått årsoppgave fra din arbeidsgiver og der står beregningsgrunnlaget for feriepengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...