Gå til innhold

eggløsning etter utskraping??

Kasandre

Anbefalte innlegg

hei hei! eg lurer veldig på hvor fort det går med å bli gravid etter utskraping? vi mistet i veke 8 og etter utskraping har eg ingenting blødd eller hatt nåken andre plager,annet enn at vi selvfølgelig er triste etter tapet.vi begynte allerede å prøve igjen etter 3 dager da legen sa det gikk bra å begynne på igjen.spørsmålet er da; kan eg ha hatt eggløsning innenfor de siste dagene?testet positiv med el.test hver dag siden lørdag fram til idag(veit ikkje om det kan være falsk positiv?).det gikk ganske fort å bli gravid siste,satt egentlig i første forsøk. på forhånd takk for svar:)

Fortsetter under...

har vært gjennom det samme selv akkurat nå. Måtte ikke ta utskrapning fordi kroppen ordnet opp selv. Er trist, men det er vel kroppen som ordner opp til man får gullungen! Jeg fikk anbefalt av gynekologen min å vente en mens før vi begynner å prøve på ny. Graviditetshormonet sitter i kroppen ca.2 uker etter abort, og jeg vil tro at det er vanskelig å se EL på dette tidspunktet pga alle hormonene. Masse lykke tl!!!!

HCG ( graviditetshormonet ) kan sitte lengre og kortere enn 2 uker. Det kommer helt an på. Jeg mistet i MA uke 13 og testet neg G-test kun noen dager etterpå. Legene sa det vil variere fra person til person, men etter ca en ukes tid, vil hormonet være ute av kroppen. Det sies også at man har lett for å bli gravid igjen 6 uker etter man har mistet, fordi da har man mye andre hormoner i kroppen også :=) Mye mulig det bare er en myte, men det er verdt et forsøk :=)

Gyn min sa det ikke var noe must å vente en syklus før vi prøvde igjen. Så lenge jeg var klar i hodet og selvsagt mannen min var klar, så var det ikke noe i veien for å starte prøvingen. Grunnen til at man anbefales å vente en syklus er at da vet man at kroppen er back on track!

Det er helt mulig å bli gravid uten å ha fått TR etter en abort. Det skjer jo stadig vekk :=)

Ønsker deg masse lykke til og håper det sitter en spire i magen din igjen om ikke lenge!

Stor klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...